Recoder assegura que és exasperant que Madrid no aporti solucions per a l'N-II

El Govern insisteix a l'Estat perquè arribi a un acord amb la concessionària i que l'AP-7 sigui gratuïta mentre no hi hagi desdoblament

"Deplorable" i amb un estat "que clama al cel". Aquests són els qualificatius que ha fet servir el conseller de Territori i Sostenibilitat per definir la situació actual de l'N-II al seu pas per les comarques gironines. Lluís Recoder assegura que, en aquest cas, no és de rebut que l'Estat es quedi de braços creuats i que, apart de negar-se a alliberar els peatges de l'AP-7, no mogui cap més fitxa.

Per al conseller, en un moment en què no es poden tirar endavant inversions en infraestructures, arribar a acords amb les concessionàries és una bona alternativa. I com a exemple d'aquesta postura, Lluis Recoder ha explicat la posició que manté el Govern amb una altra carretera, en aquest cas de la demarcació de Lleida.

"Per exemple, en el desdoblament de l'A-27 des de Montblanc cap a Lleida, si s'alliberés el peatge a l'A-2, ens estalviaríem haver de trinxar més territori", ha dit Lluís Recoder.

"Per tant, el que ha de fer el Ministeri és buscar solucions per a l'N-II a les comarques gironines", ha afirmat el conseller. Per a Recoder, permetre que els vehicles circulin per l'autopista AP-7 sense pagar peatge mentre el desdoblament continuï empantanegat és una "bona solució". I el que no pot fer Foment ni la ministra Ana Pastor -assegura el conseller- és tancar la porta a aquesta opció i no posar-ne cap altra damunt la taula.

Exasperar la ciutadania

"Això és el que acaba exasperant la ciutadania, dir que una opció és dolenta però no buscar-ne cap altra", ha assegurat Recoder. El conseller ha fet aquesta afirmació en referència a les paraules que, avui fa just una setmana, la ministra de Foment va pronunciar al Senat. Responent una pregunta de la senadora de CiU Coralí Cunyat, Ana Pastor va dir que l'Estat no alliberaria els peatges de l'AP-7 a la demarcació perquè no pot assumir-ne el cost anual que això suposaria (i que va xifrar en 95 MEUR).

"El que demanem al Ministeri, doncs, és que busqui alguna solució: per a nosaltres, l'ideal és el desdoblament", ha afirmat el conseller. I hi ha afegit: "Però si això no pot ser, cal buscar una alternativa, i no pas dir que tot continuarà igual, sobretot tenint en compte les estadístiques cruels que té aquesta carretera".

En aquest punt, Recoder també ha vinculat la situació amb què es troben infraestructures com l'N-II amb el sentiment de malestar que els catalans van expressar al carrer el passat Onze de Setembre. "Tot i que les infraestructures no siguin un tema clau en el clam per l'estat propi, sí que el greuge que sent la ciutadania respecte a l'abandonament i la manca d'inversió per part de l'Estat han ajudat a crear aquest clima".

Sense els 3 milions de passatgers a Girona

El conseller de Territori i Sostenibilitat també ha parlat aquest dimecres de les relacions amb la companyia aèria Ryanair. Després que l'aerolínia hagi anunciat la represa del vol Girona-Londres, Recoder ha afirmat que el Govern li continuarà insistint perquè "aposti" per Vilobí d'Onyar.

De totes maneres, el conseller ja ha avançat que l'aerolínia no arribarà a la xifra de 3 milions de passatgers compromesa per aquest 2012. "Sabem que no hi arribaran, però els animarem a què ho facin, i que de cara al 2013, reprenguin la política de vols que ha de garantir que Girona sigui un aeroport de primer nivell en al conjunt dels catalans", ha assegurat Recoder.

D'altra banda, tot i que més de passada, el conseller de Territori i Sostenibilitat també s'ha referit als diferents problemes que han registrat alguns vols de la companyia aquests darrers dies. Lluís Recoder ha definit la relació del Govern amb Ryanair de "necessària", tot i que no pas "fàcil", i ha recordat que, en aquest cas, les competències correspon exercir-les a Aviació Civil del Ministeri de Foment.