El músic i compositor Pascal Comelade ha posat el punt i final a la 11a edició del festival empordanès amb una serenata que ha utilitzat tota mena d'instruments de joguina. L'artista, acompanyat de l'Orchestra Fireluche, Ivan Martínez, Gerard Meloux, la Coral del Casino Menestral Figuerenc i veus com Albert Pla, Gerard Quintana i Enric Casasses ha ofert un repertori de 30 minuts per celebrar el 30è aniversari del Museu del Juguet de Figueres.
El recital ha començat amb l'Albert Pla i 'Somiatruites', seguit de 'Perquè vull', 'Germana Mariona', 'Les cases', 'La idea', 'Russian Roulette', 'Egipcian Reggae' i ha acabat amb la cançó 'Empordà'. El concert gratuït ha aplegat a centenars d'espectadors a la Rambla de Figueres.
Èxit de l'Acustiqueta
Aquest concert és només un dels quaranta espectacles que ha ofert el festival Acústica. El certamen ha tancat les portes de la seva 11a edició superant totes les expectatives i registres. Enguany, ha arribat als 60.000 espectadors gràcies a la nova programació infantil anomenada l'Acustiqueta. "Aquesta novetat per a nens ens ha aportat 12.000 espectadors i la jornada d'aquest dissabte va ser la més multitudinària de tota la història del certamen", ha explicat el director del festival, Xavier Pascual.
El director ha ressaltat que estan "molt satisfets" amb els resultats obtinguts tot i que, segons Pascual, haguessin pogut superar aquestes xifres si no haguessin patit les conseqüències de la pluja i la tramuntana que ha bufat a la zona. Les actuacions de Dover, Bebe, Obrint Pas i Sky Edwards han estat els espectacles amb més afluència de públic. "Hem compaginat a la mateixa hora un concert gratuït i un de pagament i han funcionat tots dos. Per això potser, de cara a l'any vinent, ampliem el nombre de concerts de pagament", ha detallat Pascual.
"Un retrat" del panorama musical català
El director ha ressaltat que el festival ja s'ha convertit en un dels certàmens de referència. "L'Acústica fa un retrat del que viu Catalunya en àmbit musical", ha apuntat. Segons Pascual, el certamen agafa tota "la riquesa musical actual de Catalunya" i "intenta defugir d'etiquetes o fixar-se en un sol estil", ha assenyalat.
En principi, el festival té previst impulsar la promoció turística tal i com han portat a terme amb la cantant de Morcheeba, Sky Edwards. "Durant aquesta setmana que ha passat de vacances a les comarques gironines ha pogut visitar la platja, el Baix Empordà o el Museu Dalí i, a més, ha enviat dos o tres 'tweets' diaris que han arribat a unes 400.000 persones", ha conclòs el director.
El recital ha començat amb l'Albert Pla i 'Somiatruites', seguit de 'Perquè vull', 'Germana Mariona', 'Les cases', 'La idea', 'Russian Roulette', 'Egipcian Reggae' i ha acabat amb la cançó 'Empordà'. El concert gratuït ha aplegat a centenars d'espectadors a la Rambla de Figueres.
Èxit de l'Acustiqueta
Aquest concert és només un dels quaranta espectacles que ha ofert el festival Acústica. El certamen ha tancat les portes de la seva 11a edició superant totes les expectatives i registres. Enguany, ha arribat als 60.000 espectadors gràcies a la nova programació infantil anomenada l'Acustiqueta. "Aquesta novetat per a nens ens ha aportat 12.000 espectadors i la jornada d'aquest dissabte va ser la més multitudinària de tota la història del certamen", ha explicat el director del festival, Xavier Pascual.
El director ha ressaltat que estan "molt satisfets" amb els resultats obtinguts tot i que, segons Pascual, haguessin pogut superar aquestes xifres si no haguessin patit les conseqüències de la pluja i la tramuntana que ha bufat a la zona. Les actuacions de Dover, Bebe, Obrint Pas i Sky Edwards han estat els espectacles amb més afluència de públic. "Hem compaginat a la mateixa hora un concert gratuït i un de pagament i han funcionat tots dos. Per això potser, de cara a l'any vinent, ampliem el nombre de concerts de pagament", ha detallat Pascual.
"Un retrat" del panorama musical català
El director ha ressaltat que el festival ja s'ha convertit en un dels certàmens de referència. "L'Acústica fa un retrat del que viu Catalunya en àmbit musical", ha apuntat. Segons Pascual, el certamen agafa tota "la riquesa musical actual de Catalunya" i "intenta defugir d'etiquetes o fixar-se en un sol estil", ha assenyalat.
En principi, el festival té previst impulsar la promoció turística tal i com han portat a terme amb la cantant de Morcheeba, Sky Edwards. "Durant aquesta setmana que ha passat de vacances a les comarques gironines ha pogut visitar la platja, el Baix Empordà o el Museu Dalí i, a més, ha enviat dos o tres 'tweets' diaris que han arribat a unes 400.000 persones", ha conclòs el director.