El PDeCAT reclama al govern espanyol que no aparqui el desdoblament de la N-II al nord

Sergi Miquel anuncia una esmena als pressupostos per desencallar el baixador del TAV a l'aeroport

El diputat del PDeCAT al Congrés per Girona, Sergi Miquel, ha reclamat al govern espanyol que no abandoni el desdoblament de la N-II a l'Alt Empordà tot i la finalització del contracte de l'AP-7.

Segons Miquel, "no està garantida la gratuïtat" de l'autopista, ja que l'empresa ha demanat prorrogar el contracte a causa de les pèrdues que ha patit durant la pandèmia. Per això, el diputat gironí vol incorporar esmenes als Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) on hi hagi algunes partides pel desdoblament de la carretera al nord de la demarcació.

Per altra banda, també treballen en la incorporació d'una esmena per desencallar el baixador del TAV a l'aeroport de Girona. Es tracta d'una infraestructura que encara no té data ni projecte executiu.

El diputat ha recordat que l'executiu espanyol treballa amb una "alternativa", que és la gratuïtat de l'AP-7 una vegada finalitzi el contracte amb l'empresa concessionària el 2021. Tot i així, Sergi Miquel ha recordat que Autopistas (una filial d'Abertis) vol "prorrogar" el contracte d'explotació de l'AP-7 entre Tarragona i la Jonquera (Alt Empordà) a causa de les pèrdues que ha registrat durant la pandèmia.

La baixada del trànsit durant el confinament ha comportat una disminució en la facturació de l'empresa i per això ha plantejat allargar el contracte per contrarestar els números vermells.

Davant d'aquesta possibilitat, Sergi Miquel ha remarcat que "no està garantida la gratuïtat" de l'autopista. Per això creu que cal mantenir la inversió prevista pel desdoblament. "Quan hi hagi una alternativa ferma, serà el moment de veure quina de les dues opcions ens sembla més encertada", ha afegit el diputat.

Per altra banda, Sergi Miquel també ha anunciat una esmena per desencallar el baixador del TAV a l'aeroport de Girona. Es tracta d'una de les infraestructures més demanades pel teixit econòmic gironí que possibilitaria convertir la pista gironina en un aeroport secundari del Prat. El baixador, però, encara no té data ni projecte executiu tancat.

El diputat també ha anunciat una altra esmena vinculada en el món ferroviari. En aquest sentit, Sergi Miquel ha reiterat la petició per instal·lar un tercer rail entre Vilamalla i Portbou (Alt Empordà). El representant gironí ha recordat que l'eix ferroviari de Portbou està "excessivament congestionat" i per això cal una tercera via.
Deixar enrere els comptes del 2018

Sergi Miquel ha anunciat que el seu partit no ha presentat una esmena a la totalitat als PGE perquè seria "condemnar als gironins a tenir menys recursos". El motiu és que el govern espanyol s'ha vist obligat a prorrogar els pressupostos del 2018 al llarg de tot l'any, ja que la falta de suports polítics va obligar a repetir les eleccions ara fa un any.

Els números del 2018 són els últims comptes que va elaborar el PP abans que Pedro Sànchez presentés la moció de censura. En aquest cas, "Girona era una de les províncies més perjudicades" perquè es planejava un nivell molt baix d'inversió. Per això Sergi Miquel ha defensat poder debatre sobre uns pressupostos nous i ha optat per no presentar una esmena a la totalitat.

Tot i així, el diputat del PDeCAT ha avisat que no garanteixen "ni el sí, ni l'abstenció", ja que el seu suport als PGE dependrà de les esmenes que puguin incloure. Per això ja han començat a treballar en la manera d'incloure algunes de les esmenes en els comptes espanyols del 2021.