El Departament de Territori i Sostenibilitat licitarà aquest mes de juny la redacció del projecte del nou carril bus segregat entre Blanes i Lloret de Mar. El nou carril se situarà a la carretera GI-682, que uneix les dues poblacions, i tindrà una llargada de 6,25 quilòmetres.
Per condicionar la calçada i condicionar-hi la plataforma per al carril bus, es reformarà tot l'eix viari. Un cop acabin les obres, els autobusos circularan en un carril per sentit reservat a la part central de la calçada.
Segons concreta el Departament, el nou carril permetrà que els autobusos cobreixin la distància entre els dos municipis "en gairebé la meitat de temps respecte la durada del trajecte actual". S'estima que pel nou carril hi circularan una mitjana de 700 autobusos.
El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, explica que les obres s'emmarquen dins la voluntat de guanyar la batalla al transport privat. "Serà un nou carril segregat només per a transport públic, en una carretera que és molt saturada", ha precisat Font. "Això permetrà que el transport públic guanyi en velocitat comercial al privat, i afavorirà d'aquesta manera que la gent l'utilitzi", hi ha afegit.
A més de construir el nou carril, la Generalitat també preveu potenciar -de cara al 2013- les connexions amb transport públic entre aquestes dues poblacions de la Costa Brava Sud. Entre d'altres, es crearan nous serveis de bus exprés, s'incrementaran freqüències i es potenciarà la informació a l'usuari.
Per condicionar la calçada i condicionar-hi la plataforma per al carril bus, es reformarà tot l'eix viari. Un cop acabin les obres, els autobusos circularan en un carril per sentit reservat a la part central de la calçada.
Segons concreta el Departament, el nou carril permetrà que els autobusos cobreixin la distància entre els dos municipis "en gairebé la meitat de temps respecte la durada del trajecte actual". S'estima que pel nou carril hi circularan una mitjana de 700 autobusos.
El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, explica que les obres s'emmarquen dins la voluntat de guanyar la batalla al transport privat. "Serà un nou carril segregat només per a transport públic, en una carretera que és molt saturada", ha precisat Font. "Això permetrà que el transport públic guanyi en velocitat comercial al privat, i afavorirà d'aquesta manera que la gent l'utilitzi", hi ha afegit.
A més de construir el nou carril, la Generalitat també preveu potenciar -de cara al 2013- les connexions amb transport públic entre aquestes dues poblacions de la Costa Brava Sud. Entre d'altres, es crearan nous serveis de bus exprés, s'incrementaran freqüències i es potenciarà la informació a l'usuari.