Ben Harper, James Morrison i Simple Minds al Festival de Cap Roig més internacional

La nova direcció de Juli Guiu vol "ampliar públics" amb propostes com Els Amics de les Arts, Mishima o Chambao

Juli Guiu ha encetat la seva etapa com a director del Festival de Cap Roig amb un objectiu. Que el certamen se situï en el "top" dels festivals d'Europa i Estats Units, "a l'alçada del Festival de Montreal".

La direcció, que després d'onze anys en mans de Concert Studio, s'ha entregat a l'empresa Ediciones Musicales Clipper's (que presideix Guiu), vol apropar-se a aquest objectiu fent més èmfasi en noms destacats del pop rock internacional. Potser el més destacat i actual sigui Ben Harper, però també s'hi ha de comptar James Morrison, Milow, George Benson, Simple Minds. D'altra banda, i com ja se sabia, Bob Dylan protagonitzarà la inauguració del certamen, el dia 14 de juliol.

Completen el cartell internacional del festival Tony Bennett, Madeleine Peyroux, Kiri Te Kanawa i Paul Anka. Pel que fa a propostes estatals, són moltes i variades. Manolo Garcia, Miguel Bosé, Sergio Dalma, Hombres G, Alejandro Sanz, Rosario, Quimi Portet i Bunbury són la representació del pop-rock estatal de les últimes dècades.

Pel que fa a les propostes més actuals de música feta a Catalunya o a la resta de l'Estat, el festival comptarà amb Els Amics de les Arts, Russian Red, Bigott, Chambao, Mishima i Bremen. Aquest segment de la programació, més juvenil i eclèctic que en edicions anteriors, respon a la voluntat de "sumar públics" que ha manifestat Juli Guiu, amb un interès especial per atreure el públic jove.

Una nova etapa

En tant que principal promotor del festival, CaixaBank ha acollit la presentació del certamen aquest divendres i el seu director general adjunt, Jaume Giró, fins i tot ha participat en l'acte.

Sobre el canvi de direcció, Giró ha explicat que després d'11 anys seguits amb la mateixa empresa "es va considerar oportú obrir converses amb altres promotors", que van culminar amb l'elecció de Clippers com a nou responsable del festival.

Coincidint amb la nova etapa que enceta, el certamen ha reduït significativament el seu pressupost, passant de 3,4 milions d'euros l'any passat a 2,9 milions enguany. El preu mitjà de les entrades també baixa un 9%, i ara es paga a 64,2 euros mentre que l'any passat en costava 70. Les entrades es posaran a la venda el dimecres 2 de maig a les nou del matí.

Una altra de les novetats d'enguany és la nova graderia que s'instal·larà davant de l'escenari del festival, amb què l'aforament s'incrementa en 80 localitats.