El conseller ha fet aquestes declaracions durant una trobada amb els alcaldes de la Garrotxa, l'endemà que es donessin a conèixer en detall els pressupostos generals de l'Estat i on la demarcació de Girona ha vist perdre una oportunitat en no rebre el finançament esperat en obres prioritàries i històricament reivindicades com és el desdoblament de l'N-II, que continua encallada en varis trams i acumulant accidents mortals a l'espera que es reprenguin les obres.
Concretament, els pressupostos inclouen una partida de 15,93 MEUR per desdoblar el tram que va de Caldes a Sils però a la resta de trams pendents les quantitats són molt menors o fins i tot, com és el cas del que va de Medinyà a Orriols, no s'hi destina ni un euro.
Mentre la situació no es desencalli, el territori reclama la gratuïtat de l'AP-7 mentre durin les obres -els últims en demanar-ho van ser des del Consell Comarcal de l'Alt Empordà-, una petició que el conseller Recoder ha reconegut que no està "a les mans" del govern català però sí que s'ha compromès a continuar "pressionant" l'Estat perquè pacti amb Abertis aquesta gratuïtat.
Per altra banda, ha recordat que el Govern és partidari d'evitar desdoblar altres vies del país que ressegueixen autopistes en alguns trams, com és el cas de la C-65 en direcció a Manresa, que passa en paral·lel amb l'autopista que va de Barcelona-Terrassa-Manresa, així com l'A-27, que també pertany a l'Estat, a l'alçada de Montblanc. En qualsevol cas, ha subratllat que "en cap cas s'inclou l'N-II', ja que aquesta és una via que s'ha de fer del tot desdoblada perquè "estava previst, s'ha començat i s'ha d'acabar". Amb aquestes paraules, el conseller ha volgut deixar clara la seva posició al respecte, després que fa uns dies es posés en dubte amb unes declaracions sobre la necessitat d'evitar desdoblar vies per motius d'impacte ambiental i econòmics, i que, segons Recoder no es van interpretar correctament. Segons ha dit, "alguna vegada algú ha fet una reflexió i ha dit que no volen que es desdobli l'N-II", i ha aprofitat per negar que sigui així.
Concretament, els pressupostos inclouen una partida de 15,93 MEUR per desdoblar el tram que va de Caldes a Sils però a la resta de trams pendents les quantitats són molt menors o fins i tot, com és el cas del que va de Medinyà a Orriols, no s'hi destina ni un euro.
Mentre la situació no es desencalli, el territori reclama la gratuïtat de l'AP-7 mentre durin les obres -els últims en demanar-ho van ser des del Consell Comarcal de l'Alt Empordà-, una petició que el conseller Recoder ha reconegut que no està "a les mans" del govern català però sí que s'ha compromès a continuar "pressionant" l'Estat perquè pacti amb Abertis aquesta gratuïtat.
Per altra banda, ha recordat que el Govern és partidari d'evitar desdoblar altres vies del país que ressegueixen autopistes en alguns trams, com és el cas de la C-65 en direcció a Manresa, que passa en paral·lel amb l'autopista que va de Barcelona-Terrassa-Manresa, així com l'A-27, que també pertany a l'Estat, a l'alçada de Montblanc. En qualsevol cas, ha subratllat que "en cap cas s'inclou l'N-II', ja que aquesta és una via que s'ha de fer del tot desdoblada perquè "estava previst, s'ha començat i s'ha d'acabar". Amb aquestes paraules, el conseller ha volgut deixar clara la seva posició al respecte, després que fa uns dies es posés en dubte amb unes declaracions sobre la necessitat d'evitar desdoblar vies per motius d'impacte ambiental i econòmics, i que, segons Recoder no es van interpretar correctament. Segons ha dit, "alguna vegada algú ha fet una reflexió i ha dit que no volen que es desdobli l'N-II", i ha aprofitat per negar que sigui així.