Girona presenta un aspecte inusual en el primer dia laborable de l'estat d'alarma

Els usuaris del transport públic intenten deixar marge de distància

  • Una parada del bus del centre de Girona buida. ACN
    Una parada del bus del centre de Girona buida
    Fotos: ACN
  • Rotonda d'accés a girona al Mas Gri, aquest matí. ACN
    Rotonda d'accés a girona al Mas Gri, aquest matí
    Fotos: ACN
  • L'andana de l'estació de tren de Girona, pràcticament buida. ACN
    L'andana de l'estació de tren de Girona, pràcticament buida
    Fotos: ACN
  • L'estaciò de tren, aquest matí pràcticament desolada. ACN
    L'estaciò de tren, aquest matí pràcticament desolada
    Fotos: ACN
  • El carrer de Barcelona buit amb dos vehicles al fons, aquest matí. ACN
    El carrer de Barcelona buit amb dos vehicles al fons, aquest matí
    Fotos: ACN

El carrer de Barcelona, Jaume I o el d'Emili Grahit són algunes de les vies amb més trànsit de la ciutat de Girona i que ben sovint a primera hora de qualsevol dia feiner els cotxes s'hi amunteguen per intentar accedir a la ciutat. Aquest dilluns, però, els pocs cotxes que hi havia han pogut circular tranquil·lament. El primer dia laborable de l'aplicació de les restriccions de mobilitat ha comportat que els carrers pràcticament quedessin deserts.

De fet, pel carrer de Barcelona es podia creuar pel mig sense esquivar cap cotxe. Al matí i al migdia s'ha notat un petit augment de trànsit, però que en cap cas s'iguala al nivell de cotxes que hi circulen habitualment.

Per altra banda, les parades d'autobusos estaven desertes. Tot i que s'han reduït a la meitat els autobusos que circulen, el nombre d'usuaris també ha disminuït notablement i per això a les parades no hi havia pràcticament ningú esperant.

A l'estació de trens hi havia una mica més afluència de gent a primera hora del matí, tot i que tampoc no era el volum habitual. A partir de les deu, l'estació s'ha buidat i tan sols hi quedava gent sense llar, que els vigilants de seguretat han demanat que marxessin, perquè no s'hi podien quedar.

A les andanes, els pocs usuaris que havien d'agafar el tren, guardaven distància entre ells. D'aquesta manera, es podia veure com una persona s'asseia en una punta del banc i l'altra en l'altra punta. Els que estaven drets, també mantenien dos metres de rigor. A dins del tren també es podia veure com la gent es separava més de l'habitual en els seients.