Torroella de Montgrí vol convertir-se en un referent del món de la màgia

Els organitzadors de la primera fira al carrer aspiren a aconseguir en 40 dies fins a 3.500 euros a través del micromecenatge

El que es vol amb aquesta fira és convertir-se en un referent lúdic i cultural a Catalunya i al conjunt de l'Estat i al mateix temps ajudar a impulsar el turisme de la zona en l'inici de la temporada d'estiu. "Serà una fira única a les nostres comarques", ha explicat Juli Carbó, codirector de la fira juntament amb David el Mag, que permetrà promocionar el món de la màgia i als seus artistes amb espectacles per a tots els públics.

El cartell d'aquesta primera edició està formada per una trentena d'artistes, entre profesionals i amateurs, que actuaran en tretze espais del nucli de Torroella, dels quals nou seran gratuïts i els quatre restants seran de pagament. Entre ells, hi ha Antonio Díaz, Premi Nacional de Màgia i exmembre de la companyia barcelonina Abbozzi, que actuarà en l'espectacle inaugural titulat 'La asombrosa historia de Mr. Snow'.

Destaca també la proposta de la companyia Zootroupe amb mags de diferents especialitats que protagonitzaran el 'Sopar màgic' al Palau Lo Mirador el divendres al vespre i també l'espectacle 'El triangle de les Bermudes' el dissabte. El programa inclou també les propostes d'Adam Xou, que fusiona màgia còmica i circ; el Mag Fresne, que combina els jocs de mans amb cordes i el Mag Caru, que va començar amb només 13 anys, entre d'altres.

Artistes d'arreu de Catalunya i l'Estat

En aquesta primera edició, s'ha volgut mostrar el talent de diferents punts de Catalunya -Tarragona, Barcelona i Girona-, i de l'estat espanyol -Madrid, Valladolid-, així com les propostes de magues com és el cas de Melani.

Amb la idea de donar oportunitats als joves, s'ha obert el període de participació de la gala als aspirants de mag de 8 a 20 anys que poden fer arribar les seves propostes d'espectacle a través del web. Els escollits podran actuar en la Gala de Joves Mags que es farà el dissabte al pati del Museu de la Mediterrània i també seran contractats per a la segona edició de la fira.

El finançament de la fira

A banda de comptar amb la implicació de diferents entitats i col·lectius del municipi, units a través de l'Associació Cultural FIMAG, que és qui ho organitza, també s'ha comptat amb el suport d'empreses i administracions que han fet aportacions. Dels 55.600 euros totals de pressupost, un 25% els posen els patrocinadors; un 25% les administracions (Generalitat, Ajuntament, Diputació i Patonat de Turisme Costa Brava Girona); un 30% es pagaran amb la venda d'entrades; el 10% a través del micromecenatge i el restant, amb productes relacionats amb la fira.

Pel que fa concretament al micromecenatge, aquesta serà la primera fira de màgia de tot l'Estat que s'organitza amb l'ajuda econòmica de particulars. Des d'avui i durant quaranta dies poden fer les seves aportacions a canvi d'aconseguir recompenses, com ara entrades. La plataforma és l'empresa Vercami, que promou el patrocini de projectes culturals, i la suma de diners a aconseguir amb les donacions és de 3.500 euros.

Una fira que recull la tradició de Girona amb la màgia

Des de la Diputació de Girona, s'ha subratllat la implicació que ha generat la iniciativa però sobretot el fet que sigui únic a les comarques gironines. El seu vicepresident, Xavier Soy, ha recordat que la demarcació havia tingut una tradició amb el món de la màgia i ha aplaudit que en aquesta primera edició es reti homenatge a un mag "emblemàtic", com és en Xevi l'Il·lusionista, impulsor del primer museu de màgia de l'estat espanyol al seu poble natal, Santa Cristina d'Aro (Baix Empordà), a qui se li dedica una exposició pels seus més de cinquanta anys de trajectòria.

La presentació als mitjans ha comptat amb l'actuació dels membres de la companyia Zootroupe, que han fet números de màgia i humor.