Creen una plataforma virtual de la Costa Brava per facilitar les trobades amb tour operadors

La seva posada en marxa coincideix amb la visita de nou agents de viatges britànics que visitaran diferents punts d'interès turístic a les comarques gironines

La plataforma està pensada per generar oportunitats de negoci i millorar la planificació, organització i participació a fòrums professionals de contractació on s'exposa l'oferta i demanda turística. Per altra banda, també es vol posar a disposició de l'empresari turístic de la demarcació un nou servei i una nova manera de treballar utilitzant les noves tecnologies aplegades sota les marques turístiques de referència, Costa Brava i Pirineu de Girona i a un cost reduït.

A aquesta plataforma s'hi accedeix amb la inscprició i posterior participació als 'workshops' organitzats o coorganitzats pel Patronat de Turisme d'àmbit nacional, estatal i internacional. L'eina conté informació descriptiva sobre cada empresa oferent i demandant que hi pren part i permet fixar reunions de manera ràpida i eficaç. El Patronat de Turisme utilitzarà el suport per ampliar la seva base de dades d'empreses per tal de poder-hi mantenir un contacte més regular i directe sobre novetats i accions que es realitzen des d'aquesta entitat.

El primer 'workshop' gironí

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona, organisme de promoció turística de la Diputació de Girona, posa en funcionament la plataforma en línia coincidint amb l'organització del primer 'workshop' propi a la destinació que comptarà amb la participació de nou representants d'agències de viatges britàniques, a banda de catorze empreses turístiques gironines en el marc del viatge de quatre dies per la demarcació.

La visita professional de les agències britàniques al territori és el resultat de l'acció promocional i comercial prèvia que el Patronat de Turisme, juntament amb l'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Girona i el Girona Convention Bureau, van dur a terme a Londres, Anglaterra, el mes d'octubre de 2011 sota el nom de 'Destination Dialogue'.

Durant la seva estada, visitaran les caves Mont-Ferrant de Blanes, la ciutat de Girona, el Teatre Museu Dalí de Figueres i diverses localitats de costa, alhora que coneixeran allotjaments turístics i equipaments per a congressos.

Per aquest 2012, el Patronat de Turisme preveu organitzar un mínim de set 'workshops' inversos, és a dir, reunions professionals que s'organitzen al territori gironí coincidint amb la realització d'un viatge de familiarització d'agents de viatges i tour operadors a la destinació, procedents de mercats emissors europeus, i quatre 'workshops' en destinació, a diverses ciutats del centre d'Europa.