El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha respost, a instàncies d'ICV-EUiA, una pregunta parlamentària sobre l'N-II. El diputat ecologista Joan Boada ha preguntat al conseller sobre les declaracions del director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, que durant un debat d'infraestructures a Girona el passat mes de novembre va posar sobre la taula el debat sobre si calia o no desdoblar carreteres paral·leles a autopistes de peatge.
Font va qüestionar la necessitat de desdoblar tota l'N-II a les comarques gironines i va apuntar que, en el tram nord, s'havien de solucionar els "colls d'ampolla" de la nacional però començar a pensar en l'AP-7 com a "via complementària".
Recoder ha subscrit les paraules de Font i ha remarcat que el Govern considera que cal fer una "reflexió en profunditat" sobre la construcció de vies desdoblades al costat d'autopistes de peatge, per tal "d'evitar duplicacions que siguin innecessàries". El conseller ha justificat aquesta afirmació perquè, segons assegura, cal evitar construir infraestructures que puguin suposar un "important impacte territorial, més en un context econòmic restrictiu". Recoder apunta que això fa replantejar la planificació viària prevista per a curt o mig termini.
El conseller dóna prioritat a continuar amb el desdoblament dels trams Caldes de Malavella-Sils i Sils-Maçanet, aturats des de fa dos anys, i també considera "prioritari" licitar i iniciar les obres entre Maçanet de la Selva i Tordera.
Boada acusa CiU de "cinisme"
El diputat Joan Boada ha recordat que el seu partit ha defensat durant anys que enlloc de desdoblar l'N-II fins a la Jonquera es podia fer gratuït el tram nord de l'AP-7 -fins a la Jonquera- per evitar així que hi hagi dotze carrils en paral·lel travessant el territori.
Boada ha criticat que altres veus dins de CiU -cita el diputat al Congrés, Jordi Xuclà- hagin defensat en campanya electoral la necessitat de desdoblar tota la nacional i que ara el conseller ho qüestioni. "És una prova més del cinisme de CiU que defensa el desdoblament en públic i en privat el qüestiona", ha declarat.
Boada ha manifestat que properament adreçarà una bateria de preguntes al Govern en relació al cost del rescat del peatge de l'autopista entre Girona i la frontera i el cost de les compensacions a Abertis per la construcció del tercer carril amb la davallada de trànsit que està registrant l'AP7 a causa de la crisi.
Font va qüestionar la necessitat de desdoblar tota l'N-II a les comarques gironines i va apuntar que, en el tram nord, s'havien de solucionar els "colls d'ampolla" de la nacional però començar a pensar en l'AP-7 com a "via complementària".
Recoder ha subscrit les paraules de Font i ha remarcat que el Govern considera que cal fer una "reflexió en profunditat" sobre la construcció de vies desdoblades al costat d'autopistes de peatge, per tal "d'evitar duplicacions que siguin innecessàries". El conseller ha justificat aquesta afirmació perquè, segons assegura, cal evitar construir infraestructures que puguin suposar un "important impacte territorial, més en un context econòmic restrictiu". Recoder apunta que això fa replantejar la planificació viària prevista per a curt o mig termini.
El conseller dóna prioritat a continuar amb el desdoblament dels trams Caldes de Malavella-Sils i Sils-Maçanet, aturats des de fa dos anys, i també considera "prioritari" licitar i iniciar les obres entre Maçanet de la Selva i Tordera.
Boada acusa CiU de "cinisme"
El diputat Joan Boada ha recordat que el seu partit ha defensat durant anys que enlloc de desdoblar l'N-II fins a la Jonquera es podia fer gratuït el tram nord de l'AP-7 -fins a la Jonquera- per evitar així que hi hagi dotze carrils en paral·lel travessant el territori.
Boada ha criticat que altres veus dins de CiU -cita el diputat al Congrés, Jordi Xuclà- hagin defensat en campanya electoral la necessitat de desdoblar tota la nacional i que ara el conseller ho qüestioni. "És una prova més del cinisme de CiU que defensa el desdoblament en públic i en privat el qüestiona", ha declarat.
Boada ha manifestat que properament adreçarà una bateria de preguntes al Govern en relació al cost del rescat del peatge de l'autopista entre Girona i la frontera i el cost de les compensacions a Abertis per la construcció del tercer carril amb la davallada de trànsit que està registrant l'AP7 a causa de la crisi.