Com llençar milions d'euros i no morir (políticament) en l'intent

Llegeixo amb perplexitat la noticia que  "el govern estudia fer una estació del TAV a l'aeroport de Girona".

Ara s'ho estudien?

Ja ho saben els "saberuts" de la capital que aquesta alternativa  fa molt temps que la varen proposar uns -que eren pocs a l'ajuntament de Girona (ICV) -que van ser poc menys que "excomunicats" del progrés de la ciutat (com tots els que hem cregut que tenien raó?)

Ja ho saben els que ara aplaudeixen la "recuperació del seny", que aquesta proposta no és sinó una porta oberta pels que "han nedat" (qui diu nedat, diu manat)  per "guardar la roba" quan tots siguem conscients del gran "nyap" que serà l'estació al mig de Girona?

El TAV passarà per Girona! Però l'aturada de les obres del tren convencional i les del desmantellament del viaducte (sense pressupost ara i sense al·licient (€) després) farà impossible que la "futura" estació que ens van prometre, esdevingui una realitat! (Que no veuen l'N-II?)

Davant l'evidència feta realitat, als polítics que ens "venien" la necessitat de l'estació al centre, no els queda altra sortida (no! no  contemplo que ningú exerceixi l'autocrítica ni assumeixi cap responsabilitat) que fer, cínicament, el que han fet sempre... recuperar la idea inicial, la més lògica... això sí! prèvia campanya mediàtica que ens ven ara la necessitat contrària.

No els recorda -d'alguna manera- el tema de la Variant de l'NII per Sant Daniel i la proposta dels Naturalistes de fer-la passar per l'AP7? O a la "campanya permanent" per donar nous usos al viaducte -que tant es van omplir la boca que només el seu desmantellament justificava el pas del TAV pel bell mig del "segon pulmó" de Girona?-

Però en el cas que ens ocupa, una "curiositat"  els hauria de fer caure la cara de vergonya... una de tant "poc menyspreable" com ho són  els milions d'euros llençats per a una "necessitat" que esdevindrà el nostre particular "monument a l'estupidesa humana"!

La proposta més assenyada i també econòmica  sempre ha estat  fer l'estació a l'aeroport (veritable punt estratègic de distribució i pol d'atracció tant personal com econòmic) i unes "llançadores" (trens, tramvies o autobusos) freqüents cap a Girona... però els polítics  van decidir tirar endavant l'opció de Girona-centre i ens van voler convèncer de que no només que era la millor opció sinó també la que volíem!

Ara ens diuen que estudien l'opció de l'aeroport, en sentirem a parlar molt, fins que tornem a estar convençuts de la seva necessitat, però el que no ens diran  és el  paper que tindrà l'estació provisional al Parc Central (on ja no pararan tots els trens, ni de persones ni de mercaderies). Serà l'estació principal de la que sortiran  les "llançadores" cap a un aeroport que està perdent "pistonada" davant la "capitalitat" del Prat? Serà l'estació principal pels Gironins però secundària per la resta de Catalunya (com fins ara, com sempre?!)

Podríem  tenir un veritable motor per a  les nostres comarques, però  la poca valentia dels nostres polítics (i amb la responsabilitat directament proporcional als càrrecs ocupats) ens deixarà una ciutat empantanegada durant molts anys, amb una estació permanentment provisional, on només s'hi aturaran una petita part dels trens.

Quan  "decideixin"  utilitzar el pas per l'aeroport -que ara "estudien"-  com la "variant" -que serà en realitat- que desembossarà el cul de sac en què irremeiablement es convertirà l'estació de Girona, comportarà  que només arribin a la nostra ciutat empantanegada uns pocs  trens que no "facin via sense perdre temps a comarques"...

I creguin que ho decidiran!

Ras i curt, si els ho permetem, els trens passaran per fora ("provisionalment" és clar!) i nosaltres continuarem esperant, embadalits,  la "nova" estació intermodal (premi FAD, segur!) que ens van prometre que dinamitzaria la ciutat… el "negoci de les cabres", vaja!