Negocis tancats, clients hipòcrites

La darrera setmana a Girona s'ha anunciat el tancament dos establiments que per a algunes persones resultaven emblemàtics. Un d'ells una floristeria prop de l'Ajuntament i l'altre una botiga de mobles i complements també a tocar.

En ambdós casos la notícia s'ha rebut amb tristesa per desenes de ciutadans que han deixat palès el seu desgrat mitjançant missatges a les xarxes socials. Lamentacions plasmades en publicacions que desprenien consternació i on desitjaven la millor de les sorts pels seus propietaris.

Un dels comerciants explicava que "els hàbits de la gent han canviat" mentre el segon assegurava que "ara la gent compra només per Internet". La veritat és que no els falta raó i, segurament, aquesta majoria de persones que dolen per la desaparició dels dos negocis i que ho han verbalitzat a les xarxes, no hi compraven des de feia anys o potser no ho havien fet mai.

Potser seria bo guardar-se les mostres de condol virtuals i anar més a les botigues a invertir-hi algun cèntim. De ben segur que el comerciant agrairà molt més el facturar que no pas recollir missatges d'escalf.