Ticó ha valorat la recent adquisició d'Espot i Port Ainé per part de la Generalitat i ha dit que "la història de FGC neix per la fallida d'altres empreses" i que "ja va passar el mateix amb Vall de Núria i la Molina, que estaven en fallida i FGC va entrar per continuar el servei". El president de Ferrocarrils ha assegurat que l'experiència de gestió "és positiva", ja que "són dues societats que funcionen, tenen marges i possibiliten la reinversio" i ha celebrat que la Cerdanya i el Ripollès tingui una empresa que rendeix i genera atractiu turístic.
"Les estacions d'esquí no són un negoci per la Generalitat, tot i que ho van ser per empreses en un inici. El Govern hi entra per assegurar el seu manteniment i per fer les inversions necessàries perquè estiguin en el mapa", ha assenyalat Ticó. Com a exemple, el directiu de FGC ha explicat que, en el cas de la Molina, s'ha iniciat un acord amb la Masella de comercialització conjunta. "Aquest és un camí a seguir, en la línia de col·laboració público-privada, que afavoreixi l'esquiador i faci un domini esquiable molt més potent. Seria un bon mètode de futur, per exemple, amb Vallter", ha sentenciat.
Tot i això, Ticó ha recordat que "aquesta campanya ja arribem tard, perquè obrim el dos de desembre". Tanmateix, el president de FGC s'ha mostrat optimista perquè a estacions com la Molina, el 18% dels ingressos provenen de l'esquí, mentre que la resta es genera amb activitats fora de temporada.
Agermanament dels cremalleres de la Vall de Núria i la Jungfrau
Ticó ha fet aquestes declaracions durant l'acte d'agermanament dels trens cremalleres de la Vall de Núria i la muntanya suïssa de Jungfrau, que permetrà la difusió conjunta d'informació promocional d'aquests destins turístics, així com descomptes per als visitants de fins el 50%. L'agermanament s'ha fet aprofitant que el centè aniversari d'aquest mític cremallera suís coincideix amb el vuitantè aniversari del cremallera de la Vall de Núria.
"Les estacions d'esquí no són un negoci per la Generalitat, tot i que ho van ser per empreses en un inici. El Govern hi entra per assegurar el seu manteniment i per fer les inversions necessàries perquè estiguin en el mapa", ha assenyalat Ticó. Com a exemple, el directiu de FGC ha explicat que, en el cas de la Molina, s'ha iniciat un acord amb la Masella de comercialització conjunta. "Aquest és un camí a seguir, en la línia de col·laboració público-privada, que afavoreixi l'esquiador i faci un domini esquiable molt més potent. Seria un bon mètode de futur, per exemple, amb Vallter", ha sentenciat.
Tot i això, Ticó ha recordat que "aquesta campanya ja arribem tard, perquè obrim el dos de desembre". Tanmateix, el president de FGC s'ha mostrat optimista perquè a estacions com la Molina, el 18% dels ingressos provenen de l'esquí, mentre que la resta es genera amb activitats fora de temporada.
Agermanament dels cremalleres de la Vall de Núria i la Jungfrau
Ticó ha fet aquestes declaracions durant l'acte d'agermanament dels trens cremalleres de la Vall de Núria i la muntanya suïssa de Jungfrau, que permetrà la difusió conjunta d'informació promocional d'aquests destins turístics, així com descomptes per als visitants de fins el 50%. L'agermanament s'ha fet aprofitant que el centè aniversari d'aquest mític cremallera suís coincideix amb el vuitantè aniversari del cremallera de la Vall de Núria.