El Duo Elysium tancarà el Clàssic Vermut de Banyoles amb un viatge sonor

La formació de cambra actuarà aquest diumenge al Claustre del Monestir de Sant Esteve

Segueix El Gerió Digital a Google

El Duo Elysium serà l'encarregat de posar el punt final a la segona edició de tardor del cicle Clàssic Vermut, organitzat per Joventuts Musicals de Banyoles. La cita musical tindrà lloc aquest diumenge, 1 de novembre, a les 12 del migdia, al Claustre del Monestir de Sant Esteve de Banyoles (Pla de l'Estany), amb un programa que fusiona el romanticisme tardà amb la creació contemporània.

La formació cambrística, integrada per la pianista Oriana Kemelmajer Alías i el violista Eduard Moya, proposa un recorregut expressiu a través de la viola i el piano. El repertori arrencarà amb la Sonata núm. 2, Op. 120 de Johannes Brahms, seguida de la peça 'Pregària a Santiago' de Xavier Montsalvatge. El programa també inclourà la complexitat emocional de la sonata de Rebecca Clarke i es tancarà amb les 'Variacions geogràfiques sobre el Cant dels ocells' d'Albert Guinovart.

Una trajectòria emergent i guardonada

Nascut l'any 2022 al Conservatori del Liceu, el conjunt s'ha obert pas en el panorama musical gràcies al seu talent i projecció internacional. Entre els reconeixements obtinguts destaquen el segon premi al Concurs Internacional de Música de Cambra d'Arnuero 2025 i el tercer guardó al 7è Concurs Internacional Cambra Romànica de 2025, a més de la seva participació en festivals de referència com el Festival Cameristica a Brussel·les.

Amb aquesta actuació, el cicle consolida una vegada més el claustre banyolí com a punt de trobada referent per als aficionats a la música clàssica dins de la programació cultural estable de la ciutat. Les entrades anticipades per assistir a la cloenda ja es troben disponibles a través del web oficial de cultura i de manera presencial a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'ajuntament.