Font qüestiona si cal desdoblar tota l'N-II a Girona perquè ja hi ha l'autopista

El director general de Transports i Mobilitat assegura que no es poden "seguir fent carreteres desdoblades al costat d'autopistes"

Reivindicació històrica però també sentit pragmàtic. Per al director general de Transports i Mobilitats, aquests són els dos termes amb què s'ha d'afrontar el debat sobre el desdoblament de l'N-II a les comarques gironines.

Ricard Font admet que el territori té dret a "disposar d'una carretera digna entre la Tordera i França", no només per garantir la qualitat de la infraestructura, sinó també per posar fre a la inseguretat en què es troben diversos trams de l'N-II.

Ara, aquesta carretera es troba totalment empantanegada entre Caldes de Malavella (Selva) i Maçanet, d'ençà que fa dos anys les constructores que executaven aquests dos trams van abandonar l'obra (una, per fallida i l'altra, per encariment del projecte). L'Estat ha adjudicat provisionalment la represa dels treballs al tram que s'estén entre Caldes i Sils, però encara no se sap quan les màquines començaran a treballar sobre terreny.

Pel que fa al tram entre Sils i Maçanet, la represa de l'obra és encara una incògnita. A més, al tram nord -que ja entra dins l'Alt Empordà- el Ministeri de Foment va aturar les obres de desdoblament entre Medinyà i Orriols. Aquí, a banda i banda de la carretera hi ha terres remogudes i estructures a mig fer.

Per al director general de Transports i Mobilitat, el desdoblament de l'N-II és "un fet de justícia". Ara bé, Ricard Font també ha volgut fer un bany de realitat, i lligar el projecte de la futura A-2 amb la situació de dificultats econòmiques derivades de la crisi.

Ser realistes i pragmàtics

Per això, Font ha demanat "ser realistes" i mirar el futur "amb un cert pragmatisme". I per al director general, això passa per "dignificar la carretera actual", sobretot els colls d'ampolla, i no deixar de reivindicar el desdoblament, però també per començar a pensar amb l'AP-7 com a una via complementària, que pot resoldre els dèficits de l'N-II.

"Ens hem de mirar al mirall, i no podem seguir fent carreteres desdoblades al costat d'autopistes", ha dit Font. El director general ha admès que ara no és fàcil fer aquesta reflexió -"i menys a Girona", ha dit- però ha demanat "fer un esforç" per entendre aquesta concepció sobre l'N-II.

"Ser pragmàtics passa per dignificar l'N-II i resoldre'n els colls d'ampolla per seguretat i capacitat, però també per veure quina és la complementarietat que pot tenir amb l'AP-7, per donar resposta tant als usuaris com a la nostra economia", ha conclòs Font.

Debat sobre infraestructures

El director general de Transports i Mobilitat ha participat aquesta tarda en un debat sobre Infraestructures, que s'ha fet en el marc de la jornada Empresa i Coneixement. A més de Font, a la taula rodona també hi han pres part el president del Consell Assessor de la UB, Joaquim Coello; el president de l'Associació del Transport Internacional per Carretera (ASTIC), Pere Padrosa, i el soci responsable d'infraestructures de KPMG , Cándido Pérez.

La jornada, que s'ha celebrat a l'Auditori de Girona, ha congregat més de 700 empresaris i directius que han debatut com poden donar resposta i participar a la reactivació empresarial. La iniciativa tenia per lema 'Pilars per a un nou model de creixement'.