El PP considera prioritari començar les inversions del corredor mediterrani per Girona

El candidat del PP per Girona, Enric Millo, signa un compromís amb empresaris per desdoblar l'N-II

El portaveu d'Economia del PP s'ha trobat, juntament amb el candidat per Girona, amb representants de les patronals i cambres de comerç gironines per tal que exposin els neguits i problemes del sector. Montoro ha dit que el tema de les infraestructures i les dificultats d'accedir al crèdit són les principals demandes dels empresaris gironins.

En aquest sentit, ha remarcat que el seu partit, si governa, vol impulsar reformes en el mercat de treball i en la banca. En el capítol d'infraestructures, Montoro ha defensat que pel PP el corredor mediterrani és una prioritat i ha dit que la seva principal vocació ha de ser "integradora". "És una infraestructura que ha de servir perquè la potència econòmica de Catalunya reverteixi a la resta de l'Estat, i al revés, i també facilitar l'exportació", ha reflexionat Montoro que ha apuntat que la reducció de costos en el transport de mercaderies per ferrocarril és l'altre objectiu.

Preguntat sobre quines han de ser les inversions prioritàries un cop es comenci a executar el corredor, Montoro ha dit que cal començar per la connexió amb Europa perquè, segons ha manifestat, el corredor ha de facilitar la connectivitat i aquesta es podrà garantir si l'Estat està en xarxa amb la resta d'Europa. D'aquest manera, Montoro subscriu el compromís de campanya del candidat per Girona, Enric Millo, de garantir que les obres s'iniciaran pel nord.

Compromís per l'N-II

Una altra de les infraestructures llargament reivindicades pels empresaris gironins és el desdoblament de l'N-II. El fet que les comarques gironines no comptin amb autovia fa que els transportistes pràcticament es vegin obligats a circular per autopista si volen moure's amb rapidesa.

En aquest sentit, Montoro ha reivindicat que va ser el PP qui va "planificar" el desdoblament de l'N-II però ha justificat que s'ha pogut mantenir el ritme de desdoblament de la carretera perquè el PP va deixar de governar al 2004. En els darrers set anys només s'han inaugurat vuit quilòmetres desdoblats d'aquesta carretera.

El document recull crítiques al PSOE per no haver executat ni un quilòmetre en aquests set anys i també a CiU per "l'escassa capacitat d'influència" a Madrid malgrat les iniciatives parlamentàries que el PP li reconeix que ha presentat "amb bona fe". Per contra, la carta que ha signat Millo davant els empresaris defensa que fos el PP qui va planificar el desdoblament de la carretera quan era al govern.

"Per tot lo exposat, i insistint amb el compromís del PP de l'any 2004 en relació a les obres de desdoblament d'aquesta carretera, reafirmem avui aquest compromís i per tant la voluntat de treballar per tirar endavant aquestes obres i que puguin ser una realitat el més aviat possible", recull el text.