ICV considera l'eix transversal ferroviari entre Lleida i Girona com una inversió prioritària

El candidat ecosocialista per Lleida assegura que la infraestructura descongestionaria el tràfic de mercaderies per carretera

ICV-EUiA aposta pels mitjans de transport menys contaminants, amb menys impacte econòmic i que pugui utilitzar la majoria de la població. Per això aquest dilluns han defensat el Pla Ferroviari Català, conegut com Pla Tren 2014, promogut per la PTP Associació per a la Promoció del Transport Públic que pretén que la prioritat de l'Estat ha de ser la construcció de l'eix transversal ferroviari entre Lleida i Girona. Els ecosocialistes ho consideren "factible" ja que "es pot desenvolupar en uns 6 anys aprofitant els recursos ja existents".

El candidat d'ICV-EUiA per Lleida al Congrés, Josep Maria Carles, ha explicat que aquesta infraestructura disminuiria els actuals temps de trajecte, es baixarien les emissions de CO2 i el consum de petroli i contribuiria a reactivar l'economia i generar ocupació.

A més, expliquen, seria també viable econòmicament ja que el seu cost calculen que estaria al voltant dels 7.000 milions d'euros, uns diners que representen el 21.4% de les inversions previstes a l'Addicional 3a de l'Estatut o el que és el mateix, la meitat del cost de la línia Madrid-Barcelona-Frontera Francesa.

Amb aquesta infraestructura, es calcula que el 94% de la ciutadania de Catalunya tindria accés a rodalies i totes les comarques de més de 50.000 habitants i municipis de més de 30.000 habitants tindrien estació ferroviària. Hi hauria servei de rodalies a Tarragona, Girona i Lleida, a més de Barcelona amb 16 línies de rodalies. A més, impulsaria el servei ferroviari de mercaderies ja que uniria les zones mes industrialitzades i l'interior del Catalunya amb els ports de Tarragona i Barcelona, amb França i amb el Corredor Mediterrani.