Jean Fabre proposa a 'Preparatio Mortis' un monòleg sobre la mort com a oda a la vida

L'espectacle del coreògraf es veurà al Temporada Alta amb la canadenca Lisa May substituint Annabelle Chambdon

La posada en escena de Fabre evoca l'instant final d'una vida, presumiblement en un cementiri ple de flors i papallones i amb un altar en forma de caixa transparent. En aquest espai, es desenvolupa un monòleg on el text i el gest comparteixen protagonisme.

La plasticitat és una característica de les creacions de Jean Fabre. De fet, segons ha explicat Annabelle Chambdon, el coreògraf anomena 'performers' (intèrprets) als seus artistes, en el sentit que ell planteja actes o accions que integren elements de la dansa i la dramatúrgia indistintament.

El sentit de l'obra va més enllà del que indica el nom de l'espectacle. En paraules de Chambdon, es tracta "d'una preparació de la mort que, de fet, és una oda a la vida, i fins i tot podríem entendre-la com a de renaixement. Exposa l'equilibri entre l'amor i la mort, que remet al clàssic grec de la relació entre Eros (déu de l'amor) i Tanathos (déu de la mort).

Sobre el relleu en l'artista protagonista del monòleg, destaca el fet que serà al Temporada Alta quan es produirà per primer cop, després d'anys d'interpretació d'Annabelle Chambdon.

La substituta serà la canadenca Lisa May, artista que ja havia participat en un muntatge previ de Fabre ('Prometeus'), i que es va incorporar a la seva companyia el magi de 2011.

El canvi de protagonista donarà inevitablement un nou aire a l'obra, han assegurat les dues intèrprets avui juntes a Barcelona per presentar el muntatge. En ser un monòleg, i en tractar un tema tan sensible, apunten, és obvi que l'espectador hi trobarà diferències. Amb tot, però, May ha explicat que ha respectat l'esperit del muntatge i l'estil que li ha conferit Chambdon.