Aquest dimecres, empresaris turístics i polítics han reflexionat sobre el futur del model turístic de Lloret. Els empresaris, lluny de demanar que es canviï el model, han reivindicat l'esforç que fa anys s'ha fet per diversificar l'oferta turística i atraure visitants durant tot l'any.
Durant la jornada, els empresaris han demanat més mà dura contra els incívics que van ocasionar els aldarulls de l'estiu però també s'ha deixat clar que es tracta d'accions "aïllades" per posen en perill la imatge turística del municipi. Un missatge que és compartit, a més, per l'ajuntament i el Departament d'Interior.
Enduriment de sancions i més policia
L'alcalde, Romà Codina, ha explicat que a finals d'any volen tenir enllestida la nova ordenança de civisme i via pública que encareix les sancions previstes i, com a novetat, prohibeix la prostitució al municipi, sanciona qui faci publicitat sobre el consum d'alcohol, prohibeix les màquines 'vending' al carrer i també multarà aquells que dormin al cotxe.
Codina ha insistit en la necessitat d'equilibrar els interessos del sector turístic amb el descans i la convivència dels veïns de Lloret, especialment durant els mesos d'estiu quan la població multiplica per cinc els seus habitants. L'alcalde aposta, a més, per "planificar amb temps" qualsevol acció que permeti reduir les conseqüències negatives del turisme massiu de l'estiu.
A més, l'alcalde ha ressaltat la importància de treballar en origen per tal que els operadors turístics no ofereixin Lloret com una destinació "on tot s'hi val". Codinar ha reconegut però que aquesta és una tasca molt difícil perquè la majoria de publicitat es fa a través d'Internet.
Per Puig, els aldarulls són una anècdota
El conseller d'Interior, Felip Puig, ha assistit també a la jornada i ha volgut destacar la importància turística de Lloret i ha qualificat "d'anècdota" els aldarulls de l'estiu. Puig ha afirmat que cal garantir la seguretat però ha dit que "inundar de policia" el municipi durant l'estiu "no dóna una bona imatge". "Estem treballant intensament amb els empresaris i l'ajuntament perquè les anècdotes siguin només això, anècdotes, i garantir que Lloret segueix un model de qualitat", ha manifestat el conseller que diu que s'ha de planificar amb temps els efectius policials que requerirà Lloret a l'estiu.
"En els darrers anys hem apostat per una convivència low cost i ara és moment d'apostar per una convivència high level", ha reflexionat Puig fent ús de termes anglosaxons. El conseller ha dit que d'aquesta manera es podrà donar millor imatge turística i atraure altres tipus de visitants.
Els empresaris defensen el model vigent
Per la seva banda, els empresaris turístics de Lloret que han assistit a la jornada han volgut mostrar que hi ha una bona relació amb les administracions i també s'han desmarcat del turisme de 'low cost'. De fet, la jornada ha comptat amb la signatura d'un manifest on s'assenyala la capacitat de Lloret de Mar d'atraure turistes durant tot l'any ja que disposa d'una oferta que s'adreça a molts públics diferenciats. Lloret atrau 1,5 milions de visitants cada any o que concentra el 40% dels llits de tota les comarques gironines i el 64% de l'oferta d'hotels de cinc estrelles.
En el mateix manifest, es remarca que cal continuar en la línia de col·laboració público-privada i que, és a través d'aquesta, que s'han de "controlar i evitar els comportaments incívics que s'han produït aquest estiu". Concretament, el text acordat pel sector i les administracions parla de "compromís absolut i unànime" d'ambdós sectors i demana promoure "noves pràctiques de gestió i control de grans aglomeracions humanes, per canviar i eradicar determinades ofertes minoritàries de turisme jove d'oci nocturn".
El mateix text recull que són aquests aldarulls el que afecten la imatge, la convivència i el prestigi de la destinació "tirant per terra el treball de moltes persones al llarg de molts anys".
Des del Gremi d'Hostaleria de Lloret, el tresorer, Joan Masó, ha passat la pilota a les administracions perquè ha dit que els empresaris no poden prohibir certes ofertes adreçades a públics joves amb paquets econòmics de tot inclòs perquè "cada empresari fa a casa seva el què li sembla". Masó ha fet una defensa del turisme jove perquè, segons reconeix, aporta molts beneficis als empresaris i ha remarcat que n'hi ha que venen i fan un consum responsable d'alcohol.
Durant la jornada, els empresaris han demanat més mà dura contra els incívics que van ocasionar els aldarulls de l'estiu però també s'ha deixat clar que es tracta d'accions "aïllades" per posen en perill la imatge turística del municipi. Un missatge que és compartit, a més, per l'ajuntament i el Departament d'Interior.
Enduriment de sancions i més policia
L'alcalde, Romà Codina, ha explicat que a finals d'any volen tenir enllestida la nova ordenança de civisme i via pública que encareix les sancions previstes i, com a novetat, prohibeix la prostitució al municipi, sanciona qui faci publicitat sobre el consum d'alcohol, prohibeix les màquines 'vending' al carrer i també multarà aquells que dormin al cotxe.
Codina ha insistit en la necessitat d'equilibrar els interessos del sector turístic amb el descans i la convivència dels veïns de Lloret, especialment durant els mesos d'estiu quan la població multiplica per cinc els seus habitants. L'alcalde aposta, a més, per "planificar amb temps" qualsevol acció que permeti reduir les conseqüències negatives del turisme massiu de l'estiu.
A més, l'alcalde ha ressaltat la importància de treballar en origen per tal que els operadors turístics no ofereixin Lloret com una destinació "on tot s'hi val". Codinar ha reconegut però que aquesta és una tasca molt difícil perquè la majoria de publicitat es fa a través d'Internet.
Per Puig, els aldarulls són una anècdota
El conseller d'Interior, Felip Puig, ha assistit també a la jornada i ha volgut destacar la importància turística de Lloret i ha qualificat "d'anècdota" els aldarulls de l'estiu. Puig ha afirmat que cal garantir la seguretat però ha dit que "inundar de policia" el municipi durant l'estiu "no dóna una bona imatge". "Estem treballant intensament amb els empresaris i l'ajuntament perquè les anècdotes siguin només això, anècdotes, i garantir que Lloret segueix un model de qualitat", ha manifestat el conseller que diu que s'ha de planificar amb temps els efectius policials que requerirà Lloret a l'estiu.
"En els darrers anys hem apostat per una convivència low cost i ara és moment d'apostar per una convivència high level", ha reflexionat Puig fent ús de termes anglosaxons. El conseller ha dit que d'aquesta manera es podrà donar millor imatge turística i atraure altres tipus de visitants.
Els empresaris defensen el model vigent
Per la seva banda, els empresaris turístics de Lloret que han assistit a la jornada han volgut mostrar que hi ha una bona relació amb les administracions i també s'han desmarcat del turisme de 'low cost'. De fet, la jornada ha comptat amb la signatura d'un manifest on s'assenyala la capacitat de Lloret de Mar d'atraure turistes durant tot l'any ja que disposa d'una oferta que s'adreça a molts públics diferenciats. Lloret atrau 1,5 milions de visitants cada any o que concentra el 40% dels llits de tota les comarques gironines i el 64% de l'oferta d'hotels de cinc estrelles.
En el mateix manifest, es remarca que cal continuar en la línia de col·laboració público-privada i que, és a través d'aquesta, que s'han de "controlar i evitar els comportaments incívics que s'han produït aquest estiu". Concretament, el text acordat pel sector i les administracions parla de "compromís absolut i unànime" d'ambdós sectors i demana promoure "noves pràctiques de gestió i control de grans aglomeracions humanes, per canviar i eradicar determinades ofertes minoritàries de turisme jove d'oci nocturn".
El mateix text recull que són aquests aldarulls el que afecten la imatge, la convivència i el prestigi de la destinació "tirant per terra el treball de moltes persones al llarg de molts anys".
Des del Gremi d'Hostaleria de Lloret, el tresorer, Joan Masó, ha passat la pilota a les administracions perquè ha dit que els empresaris no poden prohibir certes ofertes adreçades a públics joves amb paquets econòmics de tot inclòs perquè "cada empresari fa a casa seva el què li sembla". Masó ha fet una defensa del turisme jove perquè, segons reconeix, aporta molts beneficis als empresaris i ha remarcat que n'hi ha que venen i fan un consum responsable d'alcohol.