Una joguina gironina a la venda a la Cinquena Avinguda de Nova York

Dos emprenedors reinventen una moto per a infants i l'exporten arreu d'Europa, els Estats Units, el Japó i la Xina

Ara fa tres anys, Teixidó i Castelló van crear la marca Glodos. Tots dos venien de treballar en el sector de la puericultura i les joguines, i des d'un primer moment ja van tenir clar quin era l'enfoc que volien donar a l'empresa. "Volíem reinventar els conceptes existents, perquè tot aquest món està farcit de productes de plàstic i hi ha moltes possibilitats de mercat", explica Sergi Teixidó.

El primer projecte de l'empresa va ser crear un nou concepte de moto per a infants. Després d'un any i mig d'esbossos, prototipus i proves, aquesta empresa gironina, amb seu a les Planes d'Hostoles (Garrotxa), va llançar la seva primera joguina al mercat.

La moto, que es va batejar amb el nom de 'Bit bike', combina "el disseny nòrdic amb la inspiració mediterrània",com destaca Teixidó. Concebuda a partir de línies suaus, està feta amb fusta, alumini i plàstic dur, i permet als nens "desenvolupar actituds psicomotrius, perquè la posició en què es troba l'infant un cop està damunt la moto és diferent a la convencional", explica l'empresari.

Els dos socis de Glodos van presentar la moto a diverses fires del sector (com Alemanya o Nova York), on la joguina va tenir molt bon acollida. A més, a l'hora d'obrir-se mercat, Sergi Teixidó reconeix que Internet els ha servit d'altaveu. Ara, la 'Bit bike' es pot trobar a nombroses botigues dels Estats Units, el Canadà, Japó, la Xina i també arreu d'Europa (França, Itàlia, Gran Bretanya, Holanda i Bèlgica).

"Ens ha costat molt obrir mercat amb un sol producte, però a finals d'aquest 2011 comptem que haurem venut 8.000 unitats de la Bit bike", avança Sergi Teixidó. La moto costa uns 100 euros de mitjana i, tot i que el disseny s'hagi fet a comarques gironines, a l'hora de muntar-la els dos emprenedors gironins han buscat un fabricant del Vietnam.

A la Cinquena Avinguda i al MOMA

Teixidó explica que mai podrien haver previst l'èxit que ha assolit el producte. De fet, l'empresari explica que, sorprenentment, un dels llocs on es pot comprar la 'Bit bike' és en plena Cinquena Avinguda de Nova York, a la prestigiosa botiga 'Fao Schwarz'. A més, en aquesta ciutat, la moto ideada a Girona també es pot adquirir a la tenda de records del MOMA.

Sergi Teixidó explica que, precisament, el mercat americà és un dels llocs on el producte ha tingut més bona acollida. "A Chicago, a finals d'aquest mes s'inaugurarà una nova botiga de joguines, i ja ens han comprat 50 motos per penjar-les en una paret i fer un mural enorme", explica.

Glodos preveu doblar la facturació aquest 2011 i tancar l'exercici ingressant 150.000 euros. Segons concreta Teixidó, part d'aquests diners es destinaran a crear nous prototipus de joguines. Després de la 'Bit bike', pensada per a infants des dels divuit mesos als 3 anys, l'empresa ja està ultimant el seu segon producte.

Es tracta de 'Flap', un caminador fabricat amb els mateixos materials que la moto, adequat per a edats superiors als nou mesos. "A l'hora de dissenyar-lo, hem situat l'agafador en una posició determinada per ajudar l'infant a aguantar l'equilibri; a més, també hi hem introduït una cistella perquè pugui portar-hi altres joguines", precisa Teixidó.

Els dos empresaris preveuen començar a vendre el caminador 'Flap' la primavera del 2012. "A partir d'aquí, tenim moltes altres idees en ment, entre les quals hi ha completar tota una gamma de productes sobre rodes per a mainada", conclou Teixidó.