Palamós Peix apropa el producte i fomenta el consum entre els escolars

Fins a 400 escolars visiten la llotja

La visita d'uns 400 escolars a la llotja de peix de Palamós vol mostrar als joves com és la venda i com identificar les espècies locals a partir d'un exercici pràctic que els permet tocar els peixos, classificar-los i etiquetar-los.

És una activitat del pla estratègic Palamós Peix que s'ha donat a conèixer avui. També s'ha explicat que s'està treballant en el disseny d'una tapa reixada de la cubeta de peix actual. Serà de polietilè d'alta densitat reutilitzable i permetrà mantenir la cadena de fred del producte tot afegint gel al damunt de la tapa. Així es podrà garantir una temperatura idònia per sota dels 5ºC.

D'altra banda, la nova tapa permetrà eliminar l'ús de làmines de plàstic que s’utilitzen actualment per tapar la gamba i disposar el gel refrigerant alhora que assegurarà la traçabilitat del producte perquè també permet precintar la cubeta unint-la a la tapa. El disseny del prototip és una iniciativa de la Confraria de Pescadors de Palamós. S'estan ultimant les proves i en mantindrà l'exclusivitat.

Fundes isotèrmiques per a la gamba

S'està estudiant una altra de les millores en el procés de manipulació de la gamba a partir de l'ús de fundes isotèrmiques. Amb l'objectiu de garantir la màxima qualitat del producte, permetrien mantenir una temperatura estable des de la descàrrega del producte fins a la llotja.

El projecte i els seus objectius

El pla estratègic Palamós Peix es va donar conèixer el juliol de l'any passat i des des llavors que es treballada des de diversos àmbits amb l'objectiu de promoure la pesca i el consum sostenible dels recursps pesquers, fomentar el coneixement del producte entre la ciutadania, incrementar la competitivitat dels agents vinculats i enfortir la promoció del peix com a element diferenciador.

Entre les activitats que s'han fet, destaca la segona edició del Masterpeix on s'ofereix gratuïtament informació del producte i la cuina tradicional marinera perquè els participants esdevinguin prescriptors. La primera anava dirigida a pescadors però aquesta altra era sobretot per a dones. Així mateix, s'ha fet un estudi del perfil del consumidor i dels canals de venda del peix a Palamós. També ha entrat en funcionament el nou web palamospeix.cat on es dona a conèixer el projecte i s'ha presentat la marca i la línia de marxandatge.

El projecte està impulsat per l'Ajuntament de Palamós, el Museu de la Pesca i la Confraria de Pescadors palamosina amb la participació de sectors econòmics, educatius, sanitaris i científics vinculats amb el municipi.