El Cremallera de Núria podrà augmentar la freqüència de pas un suprimit el pas a nivell de Queralbs

En temporada alta les barreres tallaven el trànsit 18 minuts cada hora

Les obres, que han tingut un cost de 3,8 milions d'euros, permetran que s'augmenti de manera puntual, i en funció de la demanda, la freqüència del cremallera en hores punta i dies de màxima afluència amb trens llançadora entre les estacions de Queralbs i Núria. A més de la supressió del pas a nivell, també s'ha ampliat la capacitat d'aparcament a l'estació de Queralbs. Això permet una redistribució dels viatgers evitant el col·lapse dels accessos i de les estacions de Ribes de Freser. Actualment un 30% dels viatgers de Vall de Núria pugen a l'estació de Queralbs. 

A partir del proper any, i quan les obres d'urbanització de l'entorn ja estiguin completament acabades, durant la temporada alta l'explotació del cremallera activarà un servei de trens llançadores cada mitja hora entre les estacions de Núria i Queralbs en ambdós sentits durant la franja de les hores punta. Fins ara, en temporada alta cada hora es creuaven 3 trens de pujada amb 3 de baixada sumant un total de 18 minuts cada hora amb les barreres baixades i la circulació aturada.

Les millores també comporten una ampliació de la zona d'aparcament a Queralbs. Abans de les obres hi havia 115 places i actualment l'estació de Queralbs ja disposa de 250 places, que seran 300 quan s'acabin del tot els treballs a la zona. Això facilitarà una redistribució dels viatgers evitant el col·lapse dels accessos i de les estacions de Ribes Enllaç i Ribes Vila. Actualment un 30% dels viatgers de Vall de Núria pugen a l'estació de Queralbs.

L'obra de supressió del pas a nivell abasta un tram de 400 metres de longitud i ha inclòs la realització d'una variant de la carretera GI-V-5217, en la qual s'ha construït el nou pas inferior. Aquest pas té 60 metres de longitud, 10 metres d'amplada i 5 metres d'alçada. 

En la nova variant de la carretera s'hi ha instal·lat un sistema antigel que evitarà la formació de glaç sobre la calçada en el tram de màxima pendent (100 metres de longitud). L'obra es completa amb la instal·lació d'una nova il·luminació, senyalització vertical i horitzontal i urbanització i revegetació del entorn.