Tossa de Mar ofereix cursos a empreses per millorar les vendes després d'estiu

Posa en marxa el nou pla de transformació digital

L’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Tossa de Mar (Selva), en el marc dels nous plans de transformació digital i desenvolupament econòmic, posarà en marxa noves accions en format de sessions formatives gratuïtes per aquest final d’any 2019. Aquest paquet de sessions formatives es centra en la professionalització del teixit comercial en aspectes com les noves tendències en projecció de la imatge de l’establiment comercial o l'ús d’eines de màrqueting digital pel comerç local.

El regidor de Promoció Econòmica i Turisme, Gregori Martínez, explica que “entre els pilars del nostre nou projecte, hi ha dos punts importants, que es treballen en aquestes accions concretes. Aquests són “la qualitat”, tant del que esperem de qui vingui a Tossa com de l’oferta de productes i serveis que s’ofereixen des de la nostre Vila. Si volem un públic de qualitat, hem d'oferir productes i un servei de qualitat segons els nous estàndards i les noves tendències del S.XXI. I per altra banda, “la desestacionalització”. Potenciar les vendes fora de la temporada turística és una de les prioritats d’aquesta regidoria i en part es comença per donar noves eines de màrqueting que ajudin a vendre més i millor fora dels mesos de temporada d’estiu”.

Aquest paquet formatiu treballarà en dues grans vessants: imatge de l’establiment comercial i màrqueting digital.

Dins l’apartat d’imatge de l’establiment comercial, s’oferiran dos cursos gratuïts adreçats als/les botiguers/es i emprenedors/es enfocats al sector comercial de la vila.

El primer curs serà:

-Tendències per al petit comerç:
Es portarà a terme el 22 i 29 d’octubre de 17:00h. a 19:00h. a l’Espai Francesc Colomer i tindrà com a objectius conèixer casos d’èxit i aprendre com es pot aplicar al negoci; construir una marca forta i assimilar en quins elements s’ha d’implantar; aprendre a fusionar colors, teixits, estampats, etc; i millorar l’ espai comercial amb una distribució més harmoniosa i un concepte totalment definit.

El segon curs serà:

-Formació dinàmica a botigues:
Es portarà a terme el 12 de novembre amb recorregut itinerant i horari encara per definir. Tindrà com a objectius visitar l’interior de diverses botigues i aprendre com crear espais més eficaços a l’hora de vendre; fer una exposició de producte molt més dinàmica, amb una demostració pràctica; conèixer els punts forts del propi aparador per crear un gran impacte visual; i aprendre a crear recorreguts visuals perquè la clientela estigui el màxim de temps a la botiga.

Dins l’apartat de màrqueting digital, s’oferiran dos cursos gratuïts adreçats als/les botiguers/es, empresaris/es, treballadors/es i emprenedors/es de la vila.

El primer curs serà:

-Com promocionar-se a través de Facebook?:
Es portarà a terme el 16 i 18 d’octubre de 17:00h. a 19:00h. a l’Espai Francesc Colomer i tindrà com a objectius aprendre a gestionar la pàgina del negoci a la xarxa social més coneguda i emprada arreu del món; descobrir les opcions de configuració més adients pel negoci; i conèixer com realitzar publicacions per tal de millorar la interacció amb els/les seguidors/es.

El segon curs serà:

-Com treballar la presència del teu negoci a Instagram?:
Es portarà a terme el 19 i 21 de novembre de 17:00h. a 19:00h. a l’Espai Francesc Colomer i tindrà com a objectius descobrir els trets principals de la xarxa social amb major creixement del moment; trobar l’encaix del propi negoci en aquesta plataforma; i aprendre a fer publicacions atractives a la vegada que planificades estratègicament.

Per inscriure’s a tots els cursos gratuïts -les places són limitades- cal trucar al 972340905 (horari de 8:00h. a 14:00h.) o enviar un correu electrònic a promocioeconomica@tossademar.org

Finalment, Gregori Martínez conclou que “el programa de professionalització no es quedarà aquí. A tothom que participi a les formacions, se’ls hi oferirà un assessorament extra personalitzat i individualitzat. Creiem que és un gran pas endavant pel que fa la professionalització dels establiments i una forma molt adient de competitivitat pel nostre teixit empresarial local”.