El Govern reclamarà a Aena una rebaixa de les taxes a Girona per evitar la marxa de Ryanair

La companyia assegura que son més cares que a la resta d'Europa

Nova reunió per tractar el tancament de la base que Ryanair té a l'aeroport de Girona, i que segons els sindicats, es farà efectiva el 8 de gener. Un tancament que Territori continua titllant "d'eventual", ja que la companyia no ho ha fet oficial, ni els ho ha confirmat, si bé des del Departament reconeixen que Ryanair "està estudiant". A la trobada d'aquest divendres a la seu de la Generalitat a Girona hi han participat el Govern, juntament amb l'Associació per a la Promoció i Desenvolupament Econòmic de les Comarques Gironines (AGI).

L'objectiu ha estat posar al corrent a aquesta entitat dels plans de la companyia després de l'anunci que van fer els sindicats que tancarien la base a partir del proper 8 de gener. Calvet ha explicat que el que cal fer és una inversió "tant en el costat aire com el de terra" per part d'Aena, a més d'una rebaixa dels costos.

El conseller ha reconegut que "hauran de mantenir un doble diàleg". D'una banda amb l'ens espanyol per tal que baixi les taxes i costos operatius que fan de Girona un aeroport "car", respecte a altres instal·lacions similars en les que també vola Ryanair com seria Charleroi, a Brussel·les.

Un cop aconseguit aquest punt, la Generalitat tornaria a parlar amb Ryanair per tal de signar de nou un contracte de promoció econòmica. L'actual acaba el proper mes de març, i la voluntat del Govern i l'AGI és renovar-lo, malgrat que no va lligat a mantenir la base.

Amb tot, el conseller ha deixat clar que exigiran el compliment de l'actual contracte amb Ryanair "hi hagi base o no" i que estipula que la companyia rep una sèrie d'ajudes en funció del nombre de passatgers que transporta a l'Aeroport de Girona Costa Brava.

No és una situació "òptima"

Calvet ha explicat que el que volen és una infraestructura "al servei de les persones i que aporti valor afegit al territori", però això passa per una gestió descentralitzada de l'aeroport. "Nosaltres veiem que els contractes porten uns beneficis i per tant volem continuar-los fent amb l'AGI", ha explicat.

El conseller ha assenyalat que el model "més eficient" pel país és el descentralitzat que connecti Barcelona amb Reus i Girona. "La visió centralista actual no serveix ni dona resposta davant del col•lapse que està vivint Barcelona", ha assenyalat Calvet.