L’Espai Gironès creix un 8% en nombre de visitants i un 12% en vendes al juny i juliol

La despesa mitjana s’ha incrementat un 5%

El nombre de visitants que han passat durant el juny i juliol de 2019 per l’Espai Gironès ha crescut un 8% en relació amb al mateix període de l’any passat. I pel que fa a les vendes  que s’han dut a terme en aquests dos mesos en els establiments situats al Centre Comercial el balanç també ha estat molt positiu ja que hi ha hagut un increment del 12’07% en comparació amb juny i juliol de 2018.  Aquesta bona tendència es manté també aquest mes d’agost.

El sector on més han crescut les vendes és el de la moda  fins al punt que en molts establiments actualment ja s’hi poden trobar col·leccions de tardor. Als establiments especialitzats en tecnologia també n’han despuntat aquest estiu.

Aquestes dades posen de manifest la tendència de l’Espai Gironès a mantenir la seva línia ascendent en el balanç econòmic i el consolida com a centre comercial de referència de les comarques gironines.

Cal destacar també l’augment que ha experimentat durant el juny i juliol la despesa mitjana dels visitants  que ha estat un 5% superior a la dels mateixos mesos de 2018.

El gerent de l’Espai Gironès, Pau Jordà, destaca els bons resultats en afluència de visitants i vendes que atribueix a la qualitat i a l’àmplia i diversa oferta d’establiments i productes i serveis. Segons Jordà, “els períodes de calor intensa  que s’han produït aquest estiu, després d’un mes de maig inestable i amb alguns dies de relatiu fred també han estat factors que han influït en aquest balanç positiu. Així com les diferents accions que s’han dut a terme al Centre Comercial com el Festival de descomptes i promocions, que per primera vegada oferia la possibilitat d’obtenir productes a millor preu abans de l’inici de l’estiu; els dos sortejos d’escapades per a quatre persones al Parc de  Futuroscope de Poitiers, a França, amb nit d’hotel inclosa; i la primera edició de  l’Splash Party a l’exterior de l’Espai que ha inclòs divertides activitats d’aigua per a  les famílies”.

Per altra banda, cal remarcar que el percentatge de visitants estrangers a l’Espai Gironès continua augmentant. Durant el juny i juliol hi ha hagut puntes, alguns dies, de fins al 70%, sobretot turistes francesos i holandesos. El gerent del Centre Comercial ho atribueix a les accions específiques que s’han dut a terme per atraure més visitants estrangers.

Creixen un 18% les vendes en el sector de la restauració i el lleure

Cal destacar que en el global del sector de la restauració i el lleure les vendes han crescut un 18% durant els mesos de juny i juliol de 2019. I en concret, els Odeón Multicines situats a l’Espai Gironès han experimentat un increment notable en l’afluència: al juny han crescut un 5% i al juliol un 26’9% degut a les diferents estrenes de pel·lícules que s’hi han projectat com ara X-men, Spiderman, Toy Story 4, El Rey León , i Mascotes 2, i al fet també que s’hi ha mantingut aquest estiu la promoció dels Odeon Days dels dimecres.

Actualment l’Espai Gironès acull a les seves instal·lacions més de 130 establiments, als que s’hi sumen l’hotel i la gasolinera exteriors. La xifra representa el 99’3% de l’ocupació total. Els sectors que han experimentat un creixement més important en els últims mesos són el de la moda, els serveis i les botigues especialitzades. Al voltant del 45% dels establiments són botigues de moda, i la resta són de complements, restauració i lleure, objectes per a la llar, botigues d’electrònica i de serveis.

L’Espai Gironès, que va obrir les seves portes al 2005, disposa de 40.000 metres quadrats de superfície de lloguer que està distribuïda en dues plantes i ofereix als clients 2.500 places d’aparcament gratuïtes i wiffi, a més de carregadors per a vehicles elèctrics. Des del centre s’organitzen un gran nombre d’activitats a les seves instal·lacions, entre les quals hi ha concerts, desfilades, sortejos, accions solidàries, i moltes altres, per tal de retornar a la població la confiança que hi deposita i d’oferir un valor afegit complementari a l’oferta comercial.