Figueres obrirà al trànsit l’accés al carrer Sant Pau des de la Rambla

La mesura es farà efectiva durant el mes de setembre

El Govern municipal de Figueres (Alt Empordà) ha pres la decisió de tornar a obrir l’accés al carrer Sant Pau des de la Rambla al trànsit rodat. Una decisió que s’ha comunicat, aquest dimarts al vespre, a les veïnes i veïns de la zona durant una reunió al consistori figuerenc en la que hi ha assistit l’alcaldessa Agnès Lladó, el regidor de Mobilitat, Xavier Amiel, i el regidor de Serveis Urbans, César Barrenechea.

La mesura té per objectiu millorar la mobilitat i l’accés a la zona migdia de la ciutat -de la Rambla cap a sud- i al mateix temps descongestionar l’alt volum de trànsit que absorbeixen els carrers Caamaño i d’en Blanc, això com l’entorn i les places Catalunya i Palmera. Un trànsit que s’ha vist augmentat des que es va canviar el sentit de circulació del carrer Lasauca.

Segons explica el regidor Xavier Amiel “es tracta d’una decisió molt meditada i recolzada pels serveis tècnics municipals que té l’objectiu bàsic de millorar l’accés a la zona migdia de Figueres i, no menys important, ajudar a millorar la fluïdesa del trànsit a les places Catalunya i de la Palmera”. Amiel afegeix que, “després de set anys amb un tram del carrer Sant Pau tallat al trànsit “el dia a dia ens ha demostrat que la mesura afecta la fluïdesa del trànsit a altres punts de Figueres i que pel bé comú cal tornar a obrir aquest accés des de la Rambla”.

Destacar que, segons les previsions tècniques, està previst que l’últim trimestre del 2020 la ciutat es doti d’un nou Pla de Mobilitat. Una eina que es treballarà en paral·lel al nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) i que servirà per fer una fotografia més real de la mobilitat a la ciutat i prendre les consegüents decisions per millorar-ne la mobilitat.

Zona de prioritat per a vianants

Tot i la retirada de la pilona i el pas de vehicles, el tram del carrer Sant Pau entre la Rambla i la plaça Triangular serà una zona de prioritat per a vianants. Una mesura que es materialitzarà convertint aquest tram de carrer en una Zona 20, on els vehicles podran circular a un màxim de 20 km/h, amb controls de velocitat periòdics de la Guàrdia Urbana i amb les sancions econòmiques corresponents si es supera els límits establerts.