El nou tram d'autovia, que abraça els municipis de Platja d'Aro, Calonge i Palamós, s'estén al llarg de 13 quilòmetres. Amb la seva posada en servei es pretén posar fi a les intenses cues que registra l'accés a la Costa Brava Centre durant els mesos d'estiu. I és que, en aquesta època, per la C-31 hi poden arribar a passar fins a 32.000 vehicles cada dia, 12.000 més que en la resta de l'any.
El nou tram d'autovia, que ha suposat una inversió de 88 MEUR, completa l'accés a la Costa Brava Centre. En total, d'ençà de l'inici de les obres -la primavera del 2009- i fins a la seva posada en servei, han passat dos anys.
Amb la fi dels treballs, es millorarà molt la mobilitat en aquest punt del territori gironí. I és que, a partir d'ara, els vehicles podran circular per una via desdoblada al llarg de 48 quilòmetres, des de la sortida de l'AP-7 a Maçanet de la Selva fins a Palafrugell (Baix Empordà).
El desdoblament d'aquest tram de la C-31 forma part del projecte de l'anella de les Gavarres. Tot i això, a partir de Palafrugell cal fer encara tota l'obra. Des d'allà i en direcció a Girona, la carretera es torna a estrènyer i passa a ser d'un carril per banda.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha admès que "l'anella de les Gavarres no acaba a Palafrugell", però que el context de crisi actual i l'austeritat pressupostària fa que no es pugui avançar res de nou.
Aprofitar la carretera existent
Lluís Recoder ha estat l'encarregat, aquest dimecres, de donar l'ordre perquè els operaris comencessin a retirar els cons i es posés en servei el doble carril per sentit en aquest tram de la C-31. El desdoblament ha aprofitat la major part de la carretera ja existent, tot i que en algun tram (com el de Palamós oest) se n'ha apartat.
Al llarg dels 13 quilòmetres, la nova C-31 desdoblada compta amb sis enllaços per facilitar l'accés als diferents nuclis i municipis. Tota la carretera està formada per dos carrils per banda, excepte en un tram d'1,5 quilòmetres, al pas per Calonge, on el pendent de la via ha fet adient construir un tercer carril al costat de muntanya.
Entre les estructures que destaquen al tram desdoblat hi ha el viaducte de 75 metres que salva la riera de Calonge i dos dobles túnels artificials dins el terme de Castell-Platja d'Aro (un de 78 metres a la zona del Barri de Fenals, i un de 80 a la urbanització de Mas Ros).
Donar força al territori
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha ressaltat que el desdoblament entra en servei dins el termini previst, la vigília de Sant Joan d'aquest 2011. El conseller ha remarcat que la nova autovia creua "el cor de la Costa Brava Centre" i permetrà "donar més força al turisme", una de les principals activitats econòmiques de la zona, a més de "millorar la comoditat en els accessos" a Palamós, Calonge i Platja d'Aro.
Lluís Recoder també ha volgut destacar que la nova carretera s'ha fet amb respecte per al territori. En aquest sentit, com a actuació complementària al desdoblament s'ha redactat un projecte de mesures ambientals al qual s'hi destinaran 1,7 MEUR. Es preveu que aquests treballs de revegetació, adequació de passos per a fauna i enjardinament comencin en els propers mesos.
Els alcaldes, satisfets
Els alcaldes dels municipis per on passa el nou tram desdoblat de la C-31 s'han mostrat satisfets amb l'obra. L'alcalde de Platja d'Aro, Joan Giraut, ha ressaltat que el desdoblament millora els accessos a la platja i permetrà impulsar l'economia d'aquesta part de la Costa Brava.
Per la seva banda, l'alcaldessa de Palamós, Maria Teresa Ferrés, ha dit que els nous accessos, consensuats amb la Generalitat, permeten conjugar el caràcter turístic de la vila "amb l'activitat portuària". El contrapunt l'ha posat, però, l'alcalde de Calonge, Jordi Soler. Soler s'ha mostrat satisfet per l'acabament d'aquesta obra "necessària", però també ha admès que li hauria agradat que s'hagués fet un nou accés a Calonge, com el municipi va reclamar.
A més del conseller i els alcaldes, a l'acte també hi ha anat el delegat del Govern, Eudald Casadesús, i el secretari general de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. A la inauguració d'aquest matí també hi ha assistit l'exconseller del PTOP, Joaquim Nadal, i l'anterior secretari de Mobilitat, Manel Nadal.
El nou tram d'autovia, que ha suposat una inversió de 88 MEUR, completa l'accés a la Costa Brava Centre. En total, d'ençà de l'inici de les obres -la primavera del 2009- i fins a la seva posada en servei, han passat dos anys.
Amb la fi dels treballs, es millorarà molt la mobilitat en aquest punt del territori gironí. I és que, a partir d'ara, els vehicles podran circular per una via desdoblada al llarg de 48 quilòmetres, des de la sortida de l'AP-7 a Maçanet de la Selva fins a Palafrugell (Baix Empordà).
El desdoblament d'aquest tram de la C-31 forma part del projecte de l'anella de les Gavarres. Tot i això, a partir de Palafrugell cal fer encara tota l'obra. Des d'allà i en direcció a Girona, la carretera es torna a estrènyer i passa a ser d'un carril per banda.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha admès que "l'anella de les Gavarres no acaba a Palafrugell", però que el context de crisi actual i l'austeritat pressupostària fa que no es pugui avançar res de nou.
Aprofitar la carretera existent
Lluís Recoder ha estat l'encarregat, aquest dimecres, de donar l'ordre perquè els operaris comencessin a retirar els cons i es posés en servei el doble carril per sentit en aquest tram de la C-31. El desdoblament ha aprofitat la major part de la carretera ja existent, tot i que en algun tram (com el de Palamós oest) se n'ha apartat.
Al llarg dels 13 quilòmetres, la nova C-31 desdoblada compta amb sis enllaços per facilitar l'accés als diferents nuclis i municipis. Tota la carretera està formada per dos carrils per banda, excepte en un tram d'1,5 quilòmetres, al pas per Calonge, on el pendent de la via ha fet adient construir un tercer carril al costat de muntanya.
Entre les estructures que destaquen al tram desdoblat hi ha el viaducte de 75 metres que salva la riera de Calonge i dos dobles túnels artificials dins el terme de Castell-Platja d'Aro (un de 78 metres a la zona del Barri de Fenals, i un de 80 a la urbanització de Mas Ros).
Donar força al territori
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha ressaltat que el desdoblament entra en servei dins el termini previst, la vigília de Sant Joan d'aquest 2011. El conseller ha remarcat que la nova autovia creua "el cor de la Costa Brava Centre" i permetrà "donar més força al turisme", una de les principals activitats econòmiques de la zona, a més de "millorar la comoditat en els accessos" a Palamós, Calonge i Platja d'Aro.
Lluís Recoder també ha volgut destacar que la nova carretera s'ha fet amb respecte per al territori. En aquest sentit, com a actuació complementària al desdoblament s'ha redactat un projecte de mesures ambientals al qual s'hi destinaran 1,7 MEUR. Es preveu que aquests treballs de revegetació, adequació de passos per a fauna i enjardinament comencin en els propers mesos.
Els alcaldes, satisfets
Els alcaldes dels municipis per on passa el nou tram desdoblat de la C-31 s'han mostrat satisfets amb l'obra. L'alcalde de Platja d'Aro, Joan Giraut, ha ressaltat que el desdoblament millora els accessos a la platja i permetrà impulsar l'economia d'aquesta part de la Costa Brava.
Per la seva banda, l'alcaldessa de Palamós, Maria Teresa Ferrés, ha dit que els nous accessos, consensuats amb la Generalitat, permeten conjugar el caràcter turístic de la vila "amb l'activitat portuària". El contrapunt l'ha posat, però, l'alcalde de Calonge, Jordi Soler. Soler s'ha mostrat satisfet per l'acabament d'aquesta obra "necessària", però també ha admès que li hauria agradat que s'hagués fet un nou accés a Calonge, com el municipi va reclamar.
A més del conseller i els alcaldes, a l'acte també hi ha anat el delegat del Govern, Eudald Casadesús, i el secretari general de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. A la inauguració d'aquest matí també hi ha assistit l'exconseller del PTOP, Joaquim Nadal, i l'anterior secretari de Mobilitat, Manel Nadal.