Un mes de mobilitzacions per les retallades a les portes de l'Hospital Josep Trueta de Girona

Els sindicats denuncien que la gerència no els deixa registrar les queixes que recullen a l'oficina que han muntat

Les mobilitzacions a les portes de l'Hospital Josep Trueta de Girona arriben ja al mes. "Seguirem sortint al carrer encara que només hi hagi una persona que ens demani que ens queixem per les retallades", ha assenyalat la presidenta de la Junta de Personal de l'hospital, Maria Àngels Rodríguez, que reconeix però que cada vegada hi va menys gent. "Amb això de la calor a la gent li costa més venir", lamenta.

Com cada dimecres, a un quart de tres de la tarda els treballadors s'han concentrat a les portes del centre amb una pancarta on es podia llegir: "Sanitat Pública. La Salut no pot patir retalls". Poc després han començat a caminar fins que han tallat el trànsit durant uns minuts a la carretera que passa per davant de l'hospital. La voluntat dels treballadors és continuar amb les mobilitzacions.

Conflictes per l'oficina alternativa de queixes

Aquest dilluns els sindicats van instal·lar una oficina de queixes al vestíbul de l'hospital amb la voluntat de recollir les peticions d'usuaris "afectats i molestos per les retallades". Els sindicats volen fer arribar aquestes queixes als màxims responsables de la conselleria i també de l'Institut Català de la Salut (ICS) per tal que coneguin que, segons sostenen, ja hi ha retallades que afecten la qualitat assistencial.

Fins avui, els sindicats havien recollit una vintena de queixes que van entrar al registre del centre per tal de fer-les arribar als màxims responsables. L'hospital però va emetre dimarts un comunicat on demanava als sindicats que instal·lessin aquesta oficina fora del centre perquè "confonia" als usuaris i recordava que l'hospital ja disposa d'una oficina d'atenció al pacient que canalitza aquest tipus de queixes.

Segons ha explicat Rodríguez, quan aquest matí han anat a registrar noves queixes s'han trobat que no els ho han permès. "Ens han dit que eren ordres de la gerència de l'hospital", ha dit la presidenta de la Junta de Personal que ha avançat que faran arribar les queixes dels usuaris als màxims responsables de l'ICS i Salut a través d'altres vies com la d'un correu administratiu o en nom de la mateixa Junta de Personal.