L'anunci que, si no es torça res, la MAT entrarà en servei el 2014 l'han fet públic aquest dilluns a Madrid el ministre d'Indústria Miguel Sebastián i el seu homòleg francès Eric Besson. Durant una reunió, els dos ministres han repassat l'estat en què es troba el projecte d'interconnexió entre els dos estats.
Les obres de la interconnexió començaran a finals d'aquest 2011. En el darrer tram, que s'estén des de Santa Llogaia d'Àlguema fins a Baixàs, ja a la part francesa, els 400.000 volts aniran soterrats. Fins a la Jonquera, arribaran mitjançant una rasa que després es recobrirà.
La molt alta tensió creuarà la frontera a través d'un túnel, el traçat del qual discorrerà en paral·lel al del TAV. Segons ressalta el Ministeri d'Indústria, després que a principis de maig França va donar llum verda a la Declaració d'Utilitat Pública de la infraestructura, "el projecte ja compta amb les autoritzacions administratives necessàries per arrencar".
Es preveu que la posada en tensió de la MAT en tot el tram de la interconnexió es faci a finals del 2013, i que la seva posada en servei comercial sigui ja l'any 2014. El projecte i la construcció s'han encarregat a la societat Inelfe, participada en un 50% per Red Eléctrica i, en un altre 50%, per la francesa RTE.
La interconnexió permetrà "doblar la capacitat d'intercanvi d'electricitat entre els dos estats, fins a assolir els 2.800 megavats", segons concreta el Ministeri. El projecte també s'inclou dins les prioritats de la Unió Europea dins l'àmbit energètic.
Dels 700 milions d'euros (MEUR) de pressupost, Inelfe rebrà fins a 225 milions de fons comunitaris del 'Programa Energètic Europeu per a la Recuperació' (PEER). A més, també s'ha sol·licitat finançament del Banc Europeu d'Inversions.
D'altra banda, els ministres espanyol i francès han reiterat l'objectiu dels dos estats de portar la interconnexió a, com a mínim, 4.000 megavats. Els ministres han acordat que aquest objectiu s'hauria d'assolir "al més aviat possible" i, en tot cas, abans del 2020.
Les obres de la interconnexió començaran a finals d'aquest 2011. En el darrer tram, que s'estén des de Santa Llogaia d'Àlguema fins a Baixàs, ja a la part francesa, els 400.000 volts aniran soterrats. Fins a la Jonquera, arribaran mitjançant una rasa que després es recobrirà.
La molt alta tensió creuarà la frontera a través d'un túnel, el traçat del qual discorrerà en paral·lel al del TAV. Segons ressalta el Ministeri d'Indústria, després que a principis de maig França va donar llum verda a la Declaració d'Utilitat Pública de la infraestructura, "el projecte ja compta amb les autoritzacions administratives necessàries per arrencar".
Es preveu que la posada en tensió de la MAT en tot el tram de la interconnexió es faci a finals del 2013, i que la seva posada en servei comercial sigui ja l'any 2014. El projecte i la construcció s'han encarregat a la societat Inelfe, participada en un 50% per Red Eléctrica i, en un altre 50%, per la francesa RTE.
La interconnexió permetrà "doblar la capacitat d'intercanvi d'electricitat entre els dos estats, fins a assolir els 2.800 megavats", segons concreta el Ministeri. El projecte també s'inclou dins les prioritats de la Unió Europea dins l'àmbit energètic.
Dels 700 milions d'euros (MEUR) de pressupost, Inelfe rebrà fins a 225 milions de fons comunitaris del 'Programa Energètic Europeu per a la Recuperació' (PEER). A més, també s'ha sol·licitat finançament del Banc Europeu d'Inversions.
D'altra banda, els ministres espanyol i francès han reiterat l'objectiu dels dos estats de portar la interconnexió a, com a mínim, 4.000 megavats. Els ministres han acordat que aquest objectiu s'hauria d'assolir "al més aviat possible" i, en tot cas, abans del 2020.