Solidaritat Catalana i la CUP de Girona fan públics els pressupostos i fonts de finançament de campanya

Demanen transparència a la resta de formacions polítiques i volen que segueixin l'exemple

“Entenem que fer públic el pressupost és una mesura indispensable per a garantir la transparència dels partits i poder informar a la ciutadania de quines són les vies de finançament i els conseqüents interessos econòmics que cadascú defensa. Aquesta informació és important en un moment en que la classe política professional i els seus partits estan immersos en una escalada de desprestigi, en part degut a les dubtosos vies de finançament i al malbaratament de recursos en campanya”. Així ho ha explicat avui el portaveu de la CUP, Lluís Sales després de publicar el pressupost i fons d'inversió del seu partit, que assoleixen un total de 16.236,15 euros provinents de militància i els ingressos generats durant les barraques de Sant Narcis de 2010 i el Sant Jordi d'aquest any. Amb tot, 3.287,35 euros els destinaran a publicitat en mitjans de comunicació local, 10.398,8 euros per l'edició i distribució de material i, finalment, 2.550 euros per la logística i el lloger del local del mes de maig. 

Per la seva banda, el candidat de SI, Santi Niell, ha convidat a les altres formacions polítiques que concorren a Girona a fer “aquest exercici de transparència dir el què et gastes i d'on prové”. Solidaritat ha explicat, sense desglossar les inverisons, que compten amb un pressupost de 9.000 euros. D'aquests, 6000 euros són a càrrec d'aportacions particulars de 21 membres que integren la llista, 1.490 euros a càrrec de les quotes dels adherits de SI a Girona i 1.470 euros a càrrec de la seu nacional del partit.