El president de Ryanair diu al Govern que 'compleixi els compromisos o se'n vagi a l'infern'

Considera improbable recuperar el vol Girona-Madrid perquè hi ha altres rutes "més interessants"

O'Leary ha assegurat que el futur de la seva actuació a Girona "depèn enterament de la Generalitat" i del fet que el nou govern "compleixi l'acord" assolit amb l'anterior executiu, de manera que si "compleix la seva paraula" Ryanair tornarà a créixer a Girona, i si no "l'anirà reduint" en la línia de la retallada de 10 a 6 els seus avions a aquest aeroport al setembre.

Segons el president de la companyia, en aquests mesos hi ha hagut intercanvi de cartes i trucades telefòniques però cap contacte directe amb la Generalitat per solucionar el conflicte. En tot cas, ha afirmat, "les converses no serviran" per resoldre el litigi. "No necessitem diàleg ni negociacions", ha dit, "si la Generalitat compleix els compromisos estarem contents de recuperar aquests vols, si no, no ho farem".

Segons O'Leary mentrestant Ryanair continuarà operant amb sis avions que queden a Girona i podria quedar-se amb quatre a l'hivern. La resta dels avions que marxen d'aquest aeroport aniran a altres punts de l'Estat. "No puc dir quin és el futur de Girona, perquè depèn del que faci la Generalitat", ha assegurat.

"Espero que canviïn d'opinió perquè no treballarem amb gent que no compleix els seus compromisos" ha dit abans d'assegurar que si s'ho proposés la seva companyia tindria capacitat d'incrementar els vols a Girona i al Prat alhora.

Hi ha altes rutes "més interessants" que el Girona-Madrid

Pel que fa al vol Girona-Madrid que deixarà d'operar en breu, O'Leary ha assegurat que tot i que els tres trajectes diaris tenien un factor d'ocupació alt, els marges de benefici en aquest vol eren molt baixos, un fet que se suma a la competència del TGV. D'aquesta manera, segons O'Leary, "improbable que aquest vol torni" a l'hivern perquè hi ha "altres rutes més interessants" on Ryanair pot utilitzar aquests tres vols diaris.

Pel que fa a la possibilitat de fer vols transatlàntics des de Catalunya, una antiga promesa de la companyia, O'Leary ha assegurat que a hores d'ara no té cap pla en aquesta direcció i tampoc ho podria fer, perquè el mercat no ofereix vols de llarg abast a un preu competitiu, tot i que ha apuntat que Barcelona seria un punt ideal per dur a terme aquestes rutes.