Tallers a les botigues per complementar la compra per Internet

Alguns comerços ofereixen nous serveis per atraure més clientela

La bona afluència de ciutadans pels carrers de Girona no s'ha traduït en un increment de les vendes. De fet, els comerciants reconeixen que cada vegada costa més que els compradors es decideixin a emportar-se alguna cosa de la botiga. El motiu principal és l'increment de les vendes per internet, especialment entre les generacions més joves que "és molt estrany" veure-les remenant i comprant a les botigues de tota la vida. complementar

"Internet és un espai que està obert 24 hores i 365 dies l'any i on tothom pot accedir-hi de manera ràpida". Així ho assenyalava el president dels comerciants gironins, Josep Maria Noguer, en una entrevista publicada el passat 27 d'abril. Això ha fet que el comerç tradicional s'hagi de "reinventar novament" per intentar competir contra "aquest gran monstre".

Amb tot, algunes cadenes comercials que també obtenen gran part dels seus ingressos a través de la xarxa, han aconseguit trobar un punt d'equilibri i serveixen de mirall per a la resta de negocis. Seria el cas de MediaMarkt, on a Girona ja han començat a oferir tallers i cursos als compradors sobre els productes que tenen a la venda.

La cadena a més dels ja habituals serveis de posada a punt dels productes, reparació o personalització fins a l'assessorament i atenció dels seus empleats al client, ha decidit incloure tallers gratuïts perquè tots els seus clients puguin aprendre a fer servir les seves noves adquisicions.

Les temàtiques d'aquest tipus de tallers solen estar centrades en els grans llançaments comercials com productes d'Apple, les novetats de mòbils Samsung o productes estrella com ara càmeres fotogràfiques o bé robots de cuina. D'altra banda, si els clients volen conèixer més en profunditat les seves adquisicions, MediaMarkt Girona compta, de forma addicional, amb tallers i formacions sota pagament que aprofundeixen encara més en el funcionament dels productes.

Un "col·lega" a casa

A més d'aquesta proposta pel que fa als tallers i cursos, MediaMarkt també ofereix la possibilitat de contractar la figura del TechBuddy, un "col·lega" que farà les funcions d'atenció tècnica a domicili. Tothom que es senti superat alhora de fer funcionar el seu producte a casa, la cadena enviarà a aquest tècnic per explicar-li en primera persona i des de la comoditat de la seva llar com treure-li el màxim rendiment.