El candidat del PSC a l'Ajuntament de Figueres (Alt Empordà), Pere Caellas, ha presentat avui el seu projecte de turisme per la ciutat. El PSC entén el turisme cultural com un element clau per reivindicar el paper de la cultura com a eix diferencial i singular de Figueres. “Es tracta de posar en valor el potencial cultural de la ciutat, que és enorme i que ara està poc aprofitat”, afirma el candidat.
Figueres té, gràcies al museu Dalí més d’un milió de visitants anuals, i “el nostre objectiu”, diu l’alcaldable socialista, “no és altre que aconseguir que una part d’aquests visitants vulgui quedar-se a la ciutat, visitar-la, gaudir-la i deixar un pòsit que faci que vulguin tornar a visitar-la”. Això vol dir, també, afavorir i dinamitzar els sectors comercial i de serveis, principals beneficiats d’aquest turisme cultural. Per Caellas “tot això ho hem d’aconseguir amb criteris de qualitat, excel·lència, de singularitat i d’especialitat”.
El PSC creu que en matèria de turisme s’han d’incloure paràmetres que normalment no s’han tingut en compte en l’àmbit de la gestió cultural i que “ara pensem que hi han de ser”. L’element principal a tenir en compte és que “ens cal tenir una ciutat que agradi als figuerencs si volem que tingui atractiu pels visitants. El primer pas és comptar amb una ciutat de la qual els figuerencs no en fugin, com passa ara”.
Tot i això, la ciutat compta amb actius importantíssims sobre els quals han de girar les propostes en matèria de Turisme Cultural: Teatre Museu Dalí i museus de la ciutat; patrimoni natural i paisatgístic de l’Alt Empordà; patrimoni arquitectònic i històric de Figueres i comarca; esdeveniments culturals de qualitat i l’oferta gastronòmica, comercial i d’allotjaments. A partir d’aquests elements s’han de treballar propostes que facin atractiva la ciutat, i alhora la comarca de l’Alt Empordà (rutes temàtiques, promoció d’esdeveniments existents i col·laboració en esdeveniments d’altres municipis pròxims i propostes patrimonials).
Perquè tot això es pugui dur a terme “hem de tenir una ciutat endreçada i agradable als figuerencs i als visitants”, reitera el candidat el socialista. A més de tot això, és bàsic tenir els equipaments municipals en perfecte estat; fer formació específica de dinamització turística des d’aquesta perspectiva de qualitat; crear informació o documentació perquè les propostes patrimonials siguin solvents i atractives i buscar mercats de promoció turística a partir dels tradicionals, procedents de França, Alemanya i resta d’Espanya.
El cap de llista conclou, “des de Figueres hem d’incidir perquè la marca Empordà sigui un element reconegut molt més enllà de les nostres fronteres”. El candidat del PSC anima a fer-ho amb una Figueres “endreçada, neta i agradable per a tothom”.