L'enllaç a Palamós est per la C-31 desdoblada inclourà dos nous ponts i una rotonda per evitar col·lapses

Les obres costaran uns 88 MEUR i acabaran l'estiu de 2011

  • Les obres de la C-31 a l'entrada del municipi de Palamós
    Les obres de la C-31 a l'entrada del municipi de Palamós
  • L'enllaç a Palamós est des de la C-31 desdoblada inclourà dos nous ponts i una rotonda © ACN
    L'enllaç a Palamós est des de la C-31 desdoblada inclourà dos nous ponts i una rotonda © ACN

En concret, en un tram d'uns dos quilòmetres, la rasant serà més baixa de l'inicialment previst, per tal d'evitar l'afectació a l'entorn del Puig Xifra i del Mas Gallard. 'D'aquesta manera, minimitzem el préstec de terra que fins ara teníem previst', ha argumentat el conseller Nadal que ha afegit que una de les preocupacions més grans del Departament era el gran moviment de terra que suposaven les obres.

Pel que fa als enllaços, el canvi més significatiu correspon a l'accés de Palamós est, la reconfiguració del qual el Departament ha sotmès a audiència pública per tal d'aconseguir un consens entre els veïns i l'administració local. 'Vam rebre algunes al·legacions dels veïns i hem volgut trobar una solució mixta que satisfaci totes les parts', ha dit el conseller Nadal.

Inicialment, aquest accés incloïa una nova rotonda al costat nord del tronc, un pas superior cap a la rotonda existent de la Fosca i un altre vial amb un pas inferior per a connectar amb el polígon que s'ubica en aquest àmbit. L'adopció de la nova rasant impossibilita la construcció d'un pas inferior tal com estava concebut.

Després de sotmetre's a audiència pública per solucionar els problemes de concentració del trànsit en un sol punt, el Departament i l'ajuntament han acordat construir dos passos superiors bidireccionals que travessen l'autovia, un cap a la rotonda de la Fosca i un altre cap a vialitat de la zona industrial. També s'ha consensuat construir un pas inferior exclusiu per a vianants i ciclistes i una àmplia àrea enjardinada a l'entrada del municipi.

L'enllaç oest, que se situarà al principi de la variant de Palamós, estarà format per un pas superior –anteriorment era un pas inferior- sobre el tronc de l'autovia, una rotonda situada al costat muntanya i una altra gran rotonda situada a nivell al costat urbà de Palamós.

Obres en plena execució

Les obres de desdoblament de la C-31 entre Platja d'Aro i Palamós –iniciades la primavera de 2009- s'apropen al 40% de la seva execució. Els treballs abasten un tram de tretze quilòmetres i inclouen com a principals elements sis enllaços que facilitaran les connexions amb els nuclis habitats i la xarxa viària de l'entorn, dos túnels artificials a Castell-Platja d'Aro i un viaducte sobre la riera de Calonge. Es preveu que l'obra finalitzi l'estiu de l'any vinent.