Gas Gas prepara un ERO motivat per una davallada de vendes

L'empresa de Salt informarà als treballadors la setmana vinent

L'empresa fabricant de motos Gas Gas situada a Salt (Gironès) prepara un nou Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) després de complir-se tres anys des del canvi de propietari segons ha informat Diari de Girona. Les condicions del mateix es donaran a conèixer la setmana vinent i fonts sindicals asseguren que tot estaria motivat per una davallada en les vendes que no els ha permès assolir els objectius marcats.

La notícia arriba després de la represa d'activitat l'abril de 2016, moment en que la companyia fou adquirida per l'empresa de motos elèctriques Torrot i un fons d'inversió.

L'objectiu d'aleshores

En aquell moment Gas Gas ja tenia 2.000 motos per fabricar en cartera. Eren models tant de trial com d'enduro, el 90% de les quals es van vendre a l'exterior. El director comercial, Albert Casanova, precisava aleshores, però, que l'objectiu per a aquell any era el d'arribar a doblar aquesta xifra. "La idea és poder fer 4.000 motos aquest any; el més trist, però, és que 3.500 les enviarem fora", va dir lamentant que només 500 es vendrien al mercat estatal.

"El que vull dir és que, tenint en compte que l'any 2007-2008 havíem arribar a fer 5.000 unitats per a aquest mercat, aquest any només hi destinarem el 10% de la producció que s'havia fet temps enrere", va explicar el director comercial de la firma.

Torrot, l'escollida

Gas Gas va presentar concurs de creditors el juliol de 2015 i el Jutjat Mercantil va escollir l'empresa guanyadora el novembre d'aquell mateix any. De fet, de les tres ofertes que es van presentar, la de Torrot era la més elevada. En total, oferia 9.669.628,20 euros per comprar Gas Gas i assumir part dels deutes que arrossegava. Segons recull la proposta presentada al Mercantil, gran part d'aquesta quantitat (en concret, 6,38 MEUR) anirien destinats a cobrir els crèdits que va contreure la companyia gironina (amb entitats com el Sabadell, CaixaBank, el BBVA, ING o l'Institut Català de Finances).

L'oferta de Torrot, que s'acompanyava d'un aval de 150.000 euros, també recollia que pagaria 1,65 MEUR per comprar la maquinària i la fàbrica del polígon de Salt (Gironès). Pel què fa al projecte industrial, Torrot s'ha associat amb un fons d'inversió i preveu injectar fins a 13 MEUR en tres anys per tirar endavant un pla de viabilitat que permeti reflotar l'empresa.

Nova planta a Cadis

En paral·lel a la fàbrica de Salt, Torrot està ultimant l'entrada en funcionament d'una nova planta a Cadis. Les instal·lacions, segons va informar la companyia, han suposat una inversió de 16 MEUR. Es preveu que entrin en servei a l'estiu i, des d'aquí, l'empresa hi vol fabricar un nou concepte de moto elèctrica (un velocípede).

Fa tot just un mes, la direcció de Torrot anunciava l'inici d'obres per equipar la nova factoria (que se sumarà a la de Salt). Arran del procés, al novembre del 2017 Torrot es va afegir a la llista d'empreses que van traslladar la seva seu social fora de Catalunya; en aquest cas, de Mataró a Saragossa.

La direcció de Gas Gas de Salt ha declinat fer declaracions sobre l'anunci de l'ERO.