L'AGi amenaça Ryanair de retirar-li subvencions si retalla vols aquest estiu

L'associació que promou l'aeroport recorda que els acords signats comprometen la companyia fins a finals del 2011

L'associació que promou l'aeroport ha reaccionat amb fermesa davant l'anunci de la companyia de baix cost de reduir gairebé un terç dels destins que opera des de Vilobí d'Onyar. En un comunicat conjunt, el Govern, la Diputació i la Cambra recorden a l'aerolínia que l'actual conveni la lliga fins al 31 de desembre d'aquest 2001. 'Per tant, AGi té uns acords signats amb Ryanair plenament vàlids per a aquest any', recull el comunicat.

Per això, l'entitat ha volgut advertir Ryanair que no s'estarà de braços creuats en cas que l'aerolínia porti a terme la dràstica reducció durant la temporada d'estiu. D'entrada, l'AGi amenaça la companyia de baix cost amb retirar-li subvencions en cas que incompleixi l'acord vigent.

'S'adequaran i es revisaran les condicions econòmiques pactades, en funció del nombre de passatgers, avions en base, rutes i freqüències', indica l'escrit. A més, tant la Generalitat, com la Diputació i la Cambra de Comerç adverteixen que estaran amatents davant possibles perjudicis que la reducció de vols i freqüències pugui comportar als passatgers.

'S'efectuarà un seguiment dels drets dels consumidors afectats per la possible cancel·lació de vols, com sempre s'ha fet a través de l'Agència Catalana del Consum', adverteix l'AGi.

Nou acord amb canvis radicals

L'entitat per a la promoció de l'aeroport ha reiterat que, dins tot aquest procés, qui més ha tensat la corda ha estat Ryanair. Per això, l'AGi recorda que la companyia, a finals de 2010, va exigir un nou acord 'amb canvis radicals', que es van recollir a la declaració d'intencions signada el desembre.

'El nou conveni proposat reduiria un 20% el nombre de passatgers, passant de 5 a 4 milions, i l'aportació econòmica per a la promoció de les comarques gironines passaria de 3,85 MEUR als 11,5 MEUR', recull el comunicat. D'aquests, 7,5 MEUR s'aportaven en concepte fix perquè Ryanair mantingués la base a Girona, i els 4 MEUR corresponien a altres variables (com ara, la compensació de taxes).

L'AGi indica, però, que la declaració d'intencions -que el nou Govern havia de tancar- 'conté clàusules obertes de difícil valoració que creen dubtes jurídics'. L'entitat també recorda que les converses amb Ryanair encara estaven obertes, i que la Generalitat havia demanat a la companyia 'un marge de temps' per a la negociació, en espera d'acabar d'elaborar els pressupostos per al 2011.

A més, l'AGi recull al seu comunicat que, la setmana passada mateix, es va demanar una reunió amb la companyia irlandesa 'per tal d'avançar en la negociació final', però que aquesta petició 'no va ser acceptada' pels representats de Ryanair.

Finalment, l'entitat vol remarcar que, tot i l'anunci de Ryanair, continuarà treballant 'per a la diversificació de companyies que operin amb vols regulars a l'aeroport de Girona, tal i com està fent en aquests moments amb destins que ha abandonat Ryanair i amb noves connexions'.