UGT denuncia que falten tècnics de manteniment a la torre de control a l'aeroport de Girona

El sindicat alerta que a partir d'ara Reus també es pot quedar sense aquests treballadors durant alguns torns

Així, UGT alerta que tres treballadors temporals han deixat l'Aeroport de Girona-Costa Brava sense que s'hagi contractat ningú més, de manera que actualment queda sense cobrir el servei durant diversos torns -només hi ha una persona per jornada ocupant aquest lloc. Diuen que això ja va succeir els dies 14 i 18 de desembre i durant el juliol, lamentant que 'no hi havia cap responsable de la part tècnica a la torre de control d'un aeroport amb gairebé 5 milions de passatgers l'any'.


Quant a Reus, a la torre de control manquen des de fa més d'un any dos tècnics de manteniment de sistemes de navegació aèria, necessaris per a la cobertura de l'horari operatiu implantat. Aquesta situació comporta fer hores extra 'molt per sobre de la jornada programable, el que significa sobrepassar de llarg el que permet la llei', assegura UGT. Finalment els tècnics que pateixen aquesta situació han optat per enviar una carta a la Direcció Regional de Navegació Aèria negant-se a fer més hores extres. Per tant, es quedaran sense cobrir hores de tècnics a la torre de control de Reus i el servei quedarà 'totalment desatès'.

'Passen la pilota a Madrid'

El responsable de la secció sindical d'UGT a AENA a Catalunya, Francisco Abadias, ha explicat a l'ACN que 'fa mesos' que intenten negociar amb Navegació Aèria sense èxit, ja que 'passen la pilota a Madrid i a allà no diuen res'. 'Al final en surt perjudicat l'usuari i les companyies, a la vegada que juguen amb la seguretat aèria', alerta. També, el sindicat creu que si es mantenen aquestes situacions, 'l'actual caòtica gestió podria estendre's en breu a les altres torres aeroportuàries properes de la xarxa'.

Situacions semblants amb respostes diferents

Els tècnics de manteniment a la torre controlen aspectes relacionats amb els aterratges, les comunicacions o la supervisió de les grans rutes, entre d'altres. Per això que el sindicat es pregunta 'quin sentit té declarar l'estat d'alarma per als controladors si al mateix temps Navegació Aèria deixa sense cobrir els serveis dels tècnics', unes tasques que són 'imprescindibles perquè els controladors realitzin les seves funcions correctament'. Per UGT 'és d'una irresponsabilitat manifesta no corregir aquestes mancances que posen en risc la seguretat aèria'.

Davant el conflicte amb els controladors es va implantar l'estat d'alarma mitjançant un reial decret als centres de control i torres dels aeroports espanyols que depenen d'AENA i el Ministeri de Foment, per tal de vigilar i supervisar l'assistència al lloc de treball d'aquests professionals.