Simulen un accident d'avioneta per comprovar la capacitat de reacció de l'aeroport de Girona

L'operació ha implicat 170 persones i els responsables asseguren que s'ha superat amb èxit

  • El camió de bombers tirant aigua des de dalt la pista © ACN
    El camió de bombers tirant aigua des de dalt la pista © ACN
  • Aplicant espuma per apagar les flames © ACN
    Aplicant espuma per apagar les flames © ACN
  • Un bomber apropant-se a l'avioneta accidentada © ACN
    Un bomber apropant-se a l'avioneta accidentada © ACN

El simulacre s'ha batejat amb el nom 'Operació Tramuntana 2010' i ha simulat l'accident d'una aeronau Challenger CL-66-601 de la companyia Crashing Air que té un problema al tren d'aterratge. El pilot no té temps d'avisar la torre de control. A l'avió hi viatgen un total de deu persones. A resultes dels problemes, l'avioneta se surt de la pista situant-se a la zona oest i s'incendia en impactar amb el terra.


Dos bombers s'han encarregat de prendre foc a una avioneta que ha simulat l'aeronau estavellada. Una forta columna de fum negre ha començat a crear-se fins que, pocs minuts més tard, els bombers de l'aeroport s'han adreçat al lloc dels fets i, des d'uns cinquanta de metres i amb un fort i potent raig d'escuma, han aconseguit apagar les flames.

En la hipotètica incidència mor una persona, cinc resulten ferides i quatre en surten il·leses. Els figurants han estat estudiants de l'Escola d'Infermeria de la Universitat de Girona. Els il·lesos han anat pel seu propi peu fins on havien començat a arribar els primers dispositius. En canvi els cinc ferits i la persona morta han quedat estirats a terra en espera que assistissin les primeres ambulàncies.

L'hipotètic accident ha tingut lloc a les 12.05 i 22 minuts després ha arribat la primera ambulància que ha assistit els ferits. No ha estat però fins 45 minuts més tard que els ferits han estat traslladats a un hospital de campanya que s'ha muntat expressament al lloc dels fets, prèviament encerclat per agents de la Guàrdia Civil que han marcat el perímetre de seguretat.

Una hora més tard s'ha desactivat el Pla d'Emergències i això suposa que l'aeroport, si es tractés d'una situació real, ja podria tornar a operar amb normalitat

Segons ha explicat el director de l'Aeroport, Lluís Sala, l'exercici ha funcionat molt bé i els responsables reunits en gabinet de crisi s'han mostrat satisfets per la capacitat de reacció dels cossos de l'aeroport i també dels que han donat suport. Per Sala, aquests exercicis malgrat són obligatoris són molt positius per poder provar la capacitat de reacció de l'aeroport.

A l'exercici hi ha participat els Bombers, la Guàrdia Civil, Policia Nacional i Protecció Civil de l'Estat, SEM, Mossos, el consolat de Bèlgica i Gran Bretanya, la Creu Roja, personal d'Aena, Policia Local i l'Institut de Medicina Legal i Forense, entre d'altres.