Èxit d'assistència i d'impacte econòmic del festival Acústica de Figueres. Així ho constata l'estudi encarregat per l'Ajuntament. El certamen va generar un impacte de 2,5 MEUR, un 8% més que l'any 2017 (amb 2,3 MEUR). D'aquests 1,66 milions han tingut una repercussió directa a la ciutat. El document també conclou que els assistents van gastar de mitjana 29 euros i que per cada euro invertit pel consistori, se n'han retornat 9,44.
A més, el 83% dels enquestats han assegurat que recomanarien a un conegut que vingués al festival. L'espai de FoodTrucks ha estat un dels més ben valorats pels assistents, juntament amb l'espai 'Market'. Destaca també que a l'enquesta de satisfacció no hi ha hagut cap valoració negativa i que entre les possibles millores de cares als propers anys, molts dels enquestats han coincidit a proposar fer dues edicions anuals de l'Acústica o oferir més llocs per seure.
El seu promotor, Xavi Pasqual, ha destacat la importància de l'esdeveniment i el fet que durant aquests 17 anys no ha parat de créixer. Segons ha dit, això no passa amb tots els esdeveniments. En aquest sentit, ha recordat que l'Anuari de la Música Catalana situa l'Acústica al podi de festivals amb més poder de convocatòria del país, juntament amb el Primavera Sound i el Sónar. Com a novetat, a més, detalla que l'Acústica està cada vegada més allunyat del quart festival en el rànquing (amb 30.000 espectadors menys).
El certamen de Figueres ha reforçat també el seu rol de festival estratègic de pop-rock a Catalunya com a segon amb més artistes emergents i el quart amb una programació íntegrament d'artistes catalans. Com a novetat i per primer cop, també esdevé el primer festival amb més dones a la seva programació.
Pasqual ha insistit que seguiran apostant per potenciar el primer dia de concerts, el dijous, però ha descartat, per ara, ampliar-ne el nombre. En aquest sentit, ha dit que aquest any obrir la Rambla el dijous era "una prova de foc" que van superar amb nota.
L'esdeveniment amb "més impacte" a la ciutat
Per la seva banda, l'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, ha assegurat que l'Acústica és el festival amb més "impacte i retorn econòmic" per a la ciutat. No només, ha dit, amb elements "tangibles" sinó també pels "intangibles", com són la projecció exterior que li dona. Ha recordat, en aquest sentit, que malgrat les "incerteses" inicials sobre la celebració d'aquesta edició, finalment es va poder celebrar i que ho va fer amb un èxit més que evident.
I és que després de mesos de dubtes, el mes de març Figueres va tancar un conveni de tres anys amb l'Acústica que garanteix la continuïtat del certamen a la ciutat. L'acord, que estableix una aportació municipal anual de 240.000 euros, va sorgir en el marc del Pla Estratègic de l'Ajuntament, que estableix quines han de ser les apostes culturals i les subvencions que se'ls han d'atorgar.
108.000 espectadors
El festival, que es va celebrar del 30 d'agost al 2 de setembre, va aplegar 108.000 espectadors en els 36 concerts que es van programar. Una xifra rècord que supera els 100.000 que es van registrar l'edició anterior. Els concerts més multitudinaris van ser els que es van celebrar, com ja és habitual, a la Rambla. Entre ells, el d'Els Catarres, Alfred García o Love of Lesbian.
El got "solidari"
En la vessant solidària, l'esdeveniment ha donat 4.000 euros a la delegació de Figueres de l'AECC Catalunya Contra el Càncer, un 12% més que l'any passat. El donatiu, es fruit de les aportacions que es recullen de la venda de gots i que cada any es destina a una entitat diferent.