Els transportistes han sortit a la carretera aquesta tarda per fer sentir la seva veu contra les restriccions de pas per l'N-II, l'N-340 i l'N-240 i l'obligatorietat de desviar-se per autopistes de peatge. El malestar s'ha fet evident amb les prohibicions que afecten Lleida i Tarragona, i que a Girona ja fa cinc anys que s'apliquen.
A les comarques gironines, convocats per l'Asetrans (l'associació que els representa), una vintena de camions s'ha sumat a la protesta. A partir de les quatre de la tarda, s'han concentrat al vial de servei d'Aiguaviva (Gironès), on han penjat pancartes de protesta al morro dels tràilers –amb el lema 'NO peatges'- i han seguit les indicacions que se'ls donaven per iniciar la marxa lenta.
Circulant amb els quatre intermitents, i sabent que a l'autopista havien d'anar a un mínim de 60 km/h i deixar un carril lliure, els camioners han començat la protesta cap a un quart de sis. Des d'Aiguaviva, han enfilat un tram d'N-II, han donat la volta a l'alçada de Riudellots i des d'aquí han anat a buscar l'autopista.
50 euros al dia
El president del CETCAT assegura que, amb la mesura, els principals perjudicats són els transportistes del territori. Calcula que, de mitjana, el sobrecost que ha d'assumir una empresa és "d'uns 50 euros diaris", depenent també de quin sigui el trajecte que hagin de fer els camioners.
A més, Ayach diu que l'obligatorietat d'anar per autopista, de retruc, també els suposa que hagin de desfer quilòmetres en alguns casos. Com que els camioners estan obligats a entrar pel peatge més proper (independentment d'allà on vagin), hi ha ocasions en què primer han d'anar en sentit contrari i, a l'entrada de l'autopista, donar la volta per enfilar cap al seu destí.
Bonificacions del 100%
Eduard Ayach explica que aquestes marxes lentes són una primera demostració de força. I ja alerta que, si l'Administració no els escolta, les protestes aniran a més "i fins i tot, s'estendran a d'altres punts de l'Estat".