Les obres que es faran a la GI-633 permetran millorar un tram de 6 quilòmetres d'aquesta carretera. En concret, el que es troba comprès entre la cruïlla de l'N-II a Medinyà i la rotonda que dona accés a la variant de Sant Jordi Desvalls. Al llarg d'aquest tram, la carretera creua el nucli de Cervià de Ter.
Els treballs, que la Generalitat ha adjudicat per 4,5 MEUR, s'enllestiran a la primavera del 2020. L'obra s'emmarca dins el Pla de Millora de la seguretat de les carreteres del Baix Ter, que està desplegant el Departament de Territori i Sostenibilitat.
Aquest tram de la GI-633 registra un trànsit de 5.200 vehicles diaris de mitjana. Hi ha punts on la calçada és estreta i on, directament, no té voral. Ara, les obres d'eixamplament permetran millorar el traçat d'aquesta carretera local.
L'asfalt s'ampliarà fins a assolir una amplada de 9 metres. Hi haurà dos carrils de circulació de 3 metres i mig –un per sentit- i vorals d'1 metre a banda i banda. Actualment, en alguns trams, la carretera té tan sols una amplada de 6 metres i no disposa de vorals.
A banda d'ampliar la carretera, també es faran diverses actuacions per millorar-ne la seguretat. A la intersecció d'accés a Viladasens es faran carrils d'acceleració i desacceleració, s'augmentarà el gàlib vertical al punt en què la GI-633 passa per sota l'autopista AP-7, es millorarà un revolt que hi ha a tocar de la cruïlla amb l'N-II i també es millorarà la rasant d'un punt que hi ha entre Cervià i Sant Jordi (per afavorir la visibilitat).
Nova rotonda a Cervià
A l'entrada de Cervià de Ter venint des de Medinyà s'hi farà una rotonda (de 36 metres de diàmetre exterior) per ordenar els moviments entre la GI-633, la travessera de Cervià i dos camins existents. La rotonda permetrà allunyar el trànsit d'un habitatge que hi ha a tocar de la carretera i també eliminar l'actual revolt que hi ha en aquest punt (i que és molt tancat).
A més, s'eixamplarà el pont sobre la riera de l'Arner per poder formar un carril per a bicicletes i vianants d'1 metre i mig d'amplada al marge dret de la carretera. A la travessera de Cervià, se'n millorarà la semaforització i es faran treballs de pavimentació.
A la sortida del poble cap a Sant Jordi Desvalls, es perllongaran les voreres que hi ha a banda i banda i s'estendran fins a fer-les arribar a la cruïlla amb el camí de les Escoles. La vorera de la dreta tindrà 2 metres d'amplada i la de l'esquerra, 2 i mig.
Per últim, a la intersecció de Raset s'hi faran carrils d'entrada i sortida. En aquesta zona, a més, s'han previst apartadors per a autobusos.