Consum demana als bancs que s'abstinguin de cobrar les quotes pels serveis d'iDental

També ha sol·licitat a l'empresa les dades dels pacients afectats

L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha demanat a les entitats financeres que s'abstinguin de cobrar qualsevol quota pels serveis d'iDental i resolguin així els contractes de crèdit que han contractat els pacients, segons ha informat el Departament d'Empresa i Coneixement. Consum ha confirmat que s'han rebut més de 600 reclamacions pel tancament de les clíniques i ha reiterat que en aquells casos que el finançament s’hagi fet a través de crèdits "vetllarà" per la suspensió del cobrament del deutes per part de les entitats financeres. La inspecció de Consum ha sol·licitat a iDental les dades dels pacients afectats i dels seus tractaments contractats, a més dels preus corresponents a aquests tractaments.
Així mateix, l'Agència Catalana de Consum també s’ha adreçat al Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs per tal de demanar la seva implicació en que els seus col·legiats perquè facilitin els peritatges que puguin necessitar els afectats i determinar el grau de prestació de les actuacions realitzades per iDental fins a la suspensió del tractament.

La Generalitat assegura que en tenir coneixement de les dificultats d'aquestes clíniques van contactar amb el Departament de Salut i amb Mossos d’Esquadra per poder coordinar les mesures davant el tancament dels establiments. En aquest sentit, els Mossos han atès les denúncies dels usuaris afectats, n’han fet la corresponent investigació i han posat les actuacions a disposició de l’autoritat judicial per si els fet poguessin ser constitutius de delicte. Fins avui les renúncies rebudes superen les 350.

En relació als afectats pel tancament de les clíniques a Barcelona, Tarragona i Girona, Consum els demana que recopilin tota la documentació de què disposen -publicitat, pressupost, contractes i factures- i presentin una denúncia als Mossos. També avisa que si han finançat el pagament amb un crèdit vinculat a la prestació del servei es dirigeixin a l'entitat financera aportant la denúncia per demanar l'anul·lació dels càrrecs pendents de pagament, ja que, segons apunta, s’ha produït un incompliment del contracte.

Així mateix, Consum alerta que si les entitats no atenen les sol·licituds, es demani un full de queixa i si la resposta és insatisfactòria poden presentar la reclamació a l’oficina de consum del vostre municipi o a l’ACC.