El Servei d’Intermediació d'habitatge a la Selva gestiona 87 expedients en un any

El servei s'ofereix gratuïtament

El Servei d’Intermediació en l’Àmbit de l’Habitatge a la comarca de la Selva ha gestionat un total de 87 expedients durant el seu primer any de funcionament, una xifra que el president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, i el conseller d’Habitatge han fet pública aquest migdia, coincidint amb el primer aniversari de la posada en marxa d’aquest servei a l’ens comarcal.

Tant el president selvatà com el conseller d’Habitatge s’han mostrat molt satisfets de l’acollida que ha tingut aquest nou servei comarcal durant els seus primers dotze mesos. I més tenint en compte que es tracta d’un servei que ofereix de forma gratuïta assessorament i intermediació per a les persones que tenen dificultats per afrontar els deutes relacionats amb el seu habitatge habitual, ja siguin deutes en la hipoteca o en el lloguer, o bé que es trobin en altres situacions que suposin la pèrdua de l’habitatge. L’objectiu és, en la mesura del possible, evitar la pèrdua de l’habitatge principal i prevenir situacions d’emergència habitacional i de risc d’exclusió residencial.

Procedència dels usuaris del servei

Durant aquest primer any de Servei, la majoria d’usuaris que l’han utilitzat procedien de Blanes i Santa Coloma de Farners. Amb tot, la població de Blanes és la que té un major volum d’usuaris. A Santa Coloma de Farners el segueixen Maçanet de la Selva i Riudarenes, i després Caldes de Malavella, Sils i Tossa de Mar.

La majoria d’usuaris que van utilitzar la intermediació durant els primers mesos va ser per la comunicació i la difusió que es va fer a nivell comarcal d’aquest servei. En canvi, aquest any 2017, la majoria dels usuaris que utilitzen la intermediació són derivats pels mateixos Serveis Socials de la comarca. Els responsables polítics han elogiat les tasques de derivació i de treball en xarxa del personal del Departament d’Atenció a les Persones i els han instat a continuar en la mateixa línia de treball que han seguit durant aquest primer any de funcionament.

El Servei el presten conjuntament el Consell Comarcal de la Selva i la Diputació deGirona, amb la col•laboració de l’Agència Catalana de l’Habitatge i la participació del Col•legi d’Advocats de Girona i es vehicula a través de diversos convenis de col•laboració entre les institucions implicades.

El Consell té obert al públic aquest servei amb cita prèvia cada matí de dimarts a divendres dins l'Oficina Comarcal d'Habitatge de la Selva. Pel que fa al seu protocol d’actuació, en un primer moment es determina la condició d’usuari i el gran d’urgència. Tot seguit es realitza una entrevista personalitzada amb el lletrat del servei. A través d'aquesta entrevista, es pot valorar cada cas i proposar les alternatives que es considerin convenients, realitzant un acompanyament a la persona usuària durant tot el procediment. El Consell disposa de dos lletrats amb atenció presencial dos dies per setmana. El servei té també una funció d'assessorament intern, ja que el lletrat dedica una part del seu temps de treball per a la resolució de dubtes en matèria d'habitatge, en relació amb els serveis i competències del Consell Comarcal de la Selva.

Pel que fa a la intermediació amb les entitats financeres, es fa per mitjà del servei Ofideute de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.