Un dels encants de Grandvalira és, sens dubte, el seu entorn natural, el qual atreu cada any un creixent nombre de visitants que no només van a gaudir de la pràctica de l'esquí i els esports d'hivern, sinó també a delectar-se en un entorn privilegiat. A Grandvalira (Andorra), es pot viure, gaudir, fotografiar, recordar... i un dels secrets del seu èxit és la gran tasca que realitzen per a garantir la sostenibilitat i incentivar els turistes perquè actuïn de manera responsable.
No en va, bona part de l'extensió de Grandvalira s'estén per zones de bosc pirinenc de gran riquesa i biodiversitat que cal valorar i tenir cura. Una de les prioritats d'aquesta estació d'esquí ha estat sempre ser respectuosos amb l'entorn en totes les modificacions realitzades sobre el terreny i, perquè això sigui possible, es duen a terme un seguit d'accions per minimitzar el seu impacte.
A més, per tal de protegir la fauna de l'entorn, a Grandvalira es senyalitzen els obstacles i es delimiten zones per a la protecció i conservació de diverses espècies, com el trencalòs o el gall feréstec. Per fomentar aquests valors entre els nens, es realitzen projectes educatius, com l'anomenada Forn Natura, una aposta per l'experimentació a través dels sentits.
D'aquesta manera, esquiar a Grandvalira és un luxe desitjat per tots. Per la seva ubicació estratègica, i la varietat de propostes, fa que hi acudeixin visitants tant espanyols com francesos per la proximitat, com també altres atrets per la qualitat de les seves pistes i la singularitat a nivell paisatgístic. Però la seva principal atracció es troba en la pràctica de l'esquí a Grandvalira, que segueix en auge i les dades ho demostren, posicionant-se entre les destinacions d'esquí preferides a nivell mundial.
Dades d'afluència 2016-2017
Grandvalira ha registrat un increment d'un 2% de forfets venuts a la temporada d'esquí 2016-2017 i manté una línia d'evolució creixent que la situa en el Top 15 mundial de les estacions d'esquí amb més afluència d'esquiadors.
Aquesta temporada 2016-17, els mercats estrangers, com el francès i el britànic, s'han consolidat, registrant un augment significatiu en el nombre de visitants provinents d'aquests països. A més, l'estació andorrana segueix triomfant en l'ampliació de nous mercats, com el belga i el nòrdic, que han respost de manera molt positiva.
Tot i que el començament de la temporada d'esquí va ser bastant irregular pel que fa a les precipitacions en forma de neu, l'estació ha assegurat la pràctica dels esports blancs des del primer dia, oferint durant tota la temporada l'extensió esquiable més gran de la Península Ibèrica.
Sense cap dubte, això ha estat possible gràcies a la forta inversió realitzada en els últims anys, que garanteix el 65% de la superfície esquiable coberta per neu de canó. Cal sumar a aquestes dades les nevades que van arribar a partir del mes de gener i els excel·lents treballs a càrrec de l'equip de màquines per adequar les pistes.
El mes de febrer ha comptat amb unes bones condicions de neu i amb un calendari favorable per a les vacances de diversos mercats potencials de Grandvalira. Aquestes circumstàncies han convertit el mes de febrer de 2017 en el millor dels últims sis anys. D'altra banda, en el període comprès entre el 8 i el 17 d'Abril, més de 100.000 visitants van optar per aquesta estació durant les seves vacances de Setmana Santa, preferint aprofitar la recta final d'esquí a Andorra a les destinacions de platja.
Per tal de seguir creixent, aquesta temporada s'ha fet una inversió de 13 MEUR destinats al benestar dels clients, gràcies a la instal·lació de nous remuntadors, el condicionament de noves pistes, la millora de serveis i la diversificació i excel·lència dels seus punts de restauració. Inversió que s'ha vist traduïda en els bons resultats aconseguits en les enquestes de satisfacció, amb una nota global d'estació de 8,37 sobre 10 i en els serveis d'Escola d'Esquí i Snowboard i de restauració superior al 8.
Alfonso Torreño, director general de Grandvalira-Nevasa, ha valorat molt positivament els resultats de l'estratègia d'inversió: "les inversions han estat molt ben acollides pels esquiadors que valoren molt positivament l'esforç que realitzem temporada rere temporada per assegurar-nos que el seu pas per l'estació es converteix en una experiència memorable. L'atenció del client és el punt més important de la nostra estratègia i seguirem treballant en noves inversions que garanteixin una millora contínua del servei que oferim", ha explicat.
Se'ns obre doncs, al públic en general, una oportunitat gens menyspreable de gaudir del turisme de sol i neu per a tota la família, que ningú hauria de deixar passar.