En el moment de l'accident, Cañón i el pilot de l'aparell netejaven les línies elèctriques d'alta tensió a la zona de Tizi Ouzou, en virtut d'un acord de cooperació firmat amb la companyia algeriana d'electricitat Sonelgaz. Tot i que la feina del jove de Vilobí d'Onyar era la revisió mecànica dels aparells i això no comportava que hagués de volar, dimarts al matí el jove era dins de l'aparell a petició del pilot que volia que escoltés el soroll del motor durant el vol per si hi detectava una anomalia, segons assegura el diar 'El Punt'. L'aparell havia fet un parell d'enlairades de prova per supervisar el funcionament del motor i va ser al tercer enlairament quan un cop de vent imprevist va tombar l'helicòpter, que en aquells moments era ocupat pel pilot, el mecànic i també l'especialista en la neteja de línies elèctriques, que va sobreviure a l'accident.
L'helicòpter es va tombar i va caure de costat i en la caiguda va provocar les dues morts. Aquesta és la versió dels fets que han rebut els familiars de David Cañón, que esperen tenir més detalls sobre l'accident quan torni d'Algèria el germà de la víctima, Ricard, que ha anat al lloc dels fets acompanyat de l'alcalde de Sant Feliu de Codines, Pere Pladevall (PSC). David Cañón es va traslladar a viure a Vilobí d'Onyar fa uns anys quan va trobar feina de tècnic a l'aeroport Girona-Costa Brava. Des que es va instal·lar a Vilobí, va començar la seva relació amb el club de patinatge de Caldes de Malavella: Cañón, que havia jugat a hoquei sobre patins a Sant Feliu de Codines, s'hi va integrar com a entrenador.