L’Ajuntament de Blanes contracta 30 persones a través dels Plans d’Ocupació

Es tracta del major nombre de persones que s’han incorporat per treballar dels darrers anys

Durant les darreres setmanes s’han estat incorporant gradualment a l’Ajuntament de Blanes un total de 30 persones a qui s’ha contractat a través del programa Treball i Formació, que promou el Servei d’Ocupació de Catalunya. L’import per a l’execució d’aquest programa és de 364.558’07 €, que estan cofinançats pel SOC i el Fons Social Europeu.

Aquestes 30 persones és el nombre més alt de contractes que s’ha pogut fer a l’Ajuntament de Blanes en relació als darrers anys, quan havien estat menys. El darrer cop que es va poder fer una incorporació de persones més elevada va ser fa set anys, quan se’n van beneficiar una vuitantena de treballadors i treballadores.

Els darrers dies ja s’han pogut acabar d’integrar als respectius llocs de feina les últimes persones que encara no ho havien fet. Per aquest motiu, la regidora de Promoció de la Ciutat, Dafne Galvany, acompanyada de l’alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, s’ha reunit amb totes les persones contractades per donar-los la benvinguda i desitjar-los que aquesta nova experiència els sigui profitosa.

Dafne Galvany ha remarcat la idoneïtat d’aquests plans d’ocupació: “És una manera d’afavorir l’ocupabilitat de les persones en situació d’atur, que puguin tornar a entrar en la roda de la vida laboral. També els dóna l’oportunitat de poder reciclar-se en les respectives especialitats de perfils professionals”. D’altra banda, la regidora de Promoció de la Ciutat també va aprofitar la trobada per agrair al personal de la seva àrea l’important esforç afegit que va haver de fer a finals de l’any passat per complimentar tots els tràmits que es necessiten gestionar per aconseguir aquests llocs de treball.

Per la seva banda, l’alcalde els ha convidat a aprofitar l’experiència, recordant que amb aquestes accions de reinserció laboral són una important ajuda per tornar a ressituar-se en el mercat. En aquest sentit, Miquel Lupiáñez ho ha definit com una oportunitat: “Espero que aquest temps que estareu amb nosaltres, a l’Ajuntament, pugui ser la clau perquè torneu a reprendre el què mai s’hauria d’haver trencat”.

Perfils professionals molt diversos

La majoria dels nous treballadors i treballadores compten amb un contracte de sis mesos, mentre que en el cas de tres d’ells serà de dotze mesos. El seu perfil professional és prou variat, i en aquest sentit el nombre més alt són 7 oficials de paleta: 5 d’ells estan a la Ciutat Esportiva Blanes i 2 altres a les Brigades Municipals. Aquest darrer departament també ha incorporat tres pintors, 1 lampista i 1 serraller. Igualment, hi ha 4 auxiliars administratius i 3 administratius, 5 conserges i un ample ventall d’especialitzacions.

Els contractats mitjançant aquests plans han de complir els requisits d’estar a l’atur i no estar cobrant cap tipus d’ajut en l’actualitat. Val a dir que tenen preferència les persones aturades més grans de 45 anys. A les proves de selecció es varen presentar un gran nombre de persones, preseleccionades pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) d’acord amb els perfils i nivells d’estudis sol·licitats per a cada lloc de treball.

Els contractes d’aquests plans d’ocupació estan totalment subvencionats per la Generalitat, que els atorga mitjançant un concurs de lliure concurrència en funció dels projectes a desenvolupar que s’hagin sol·licitat. Paral·lelament al contracte de treball es defineix per a cada treballador un itinerari d’acompanyament i orientació laboral per millorar la seva ocupabilitat.

Vinculat al contracte, i en horari laboral, tots els participants han de fer una formació professionalitzadora d’entre 80 i 120 hores, amb coneixements relacionats amb la feina que desenvolupen per a l’Ajuntament de Blanes. La major part d’ells i elles finalitzarà els respectius contractes a finals de juliol llevat dels qui ja es van incorporar a finals del 2016 que ho faran abans, així com tres persones que compten amb un contracte d’un any de duració.