Sant Joan les Fonts crea una nova marca turística

Volen posicionar el poble entre els punts de referència de la Garrotxa

Una cinquantena de persones han assistit aquest dissabte a l’acte de presentació de la nova marca turística i logo de Sant Joan les Fonts. Al mateix temps, s’han donat a conèixer les últimes actuacions que s’estan fent a la zona del Molí Fondo i Boscarró. L’alcalde de la vila, Joan Espona, ha detallat que estan treballant en aquesta zona, senyalitzant-la, col·locant panells informatius – alguns dels quals ja s’han pogut veure i consultar aquest dissabte- i adequant l’espai perquè persones amb mobilitat reduïda puguin accedir-hi.

També estan netejant les tres colades basàltiques i l’empresa EducArt ha implantat una ruta amb elements didàctics pensada per al públic familiar. Amb totes aquestes iniciatives volen posar en valor el patrimoni històric, cultural i natural de la vila i, al mateix temps, atreure més turistes. El poble disposa de restes geològiques úniques. En concret, ara fa pocs mesos es va descobrir unes formacions volcàniques inèdites a la Garrotxa i a tot Catalunya: els blísters. Petits túmuls, bombolles, que es van formar dins de les colades de lava que fluïen per la zona. Actualment estan erosionats, reomplerts de basalt i sediments, però encara es pot veure la forma de les protuberàncies.

Espona ha comentat que el nou logo mostra els elements clau de la vila: “força, aire, aigua i volcans”. “Aquests són els elements que volíem potenciar i identificar-los amb el poble, creiem que ho hem aconseguit amb la nova imatge”, ha assenyalat. Uns canvis amb els quals volen atreure més visitants i incrementar la despesa turística al poble, un municipi que es troba dins del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Del 2014 al 2015, la vila va registrar un augment del 38% dels turistes. Amb la nova Oficina de Turisme i el pla de desenvolupament turístic preveuen incrementar aquesta xifra.