Generalitat i ajuntaments acorden tirar endavant el perllongament de la C-32

El conseller de Territori confia que els treballs comencin a l'estiu

La Generalitat i els ajuntaments han acordat tirar endavant el perllongament de la C-32 entre Lloret i Blanes (Selva) introduint-hi millores ambientals. El conseller de Territori, Josep Rull, ha avançat que es farà un projecte complementari –en paral·lel als tràmits per començar l'obra- per reforçar la integració paisatgística de la nova carretera.

El conseller ja ha especificat que Abertis no haurà d'assumir els possibles sobrecostos que es puguin derivar de les millores ambientals, sinó que ho farà la Generalitat. "Si hem d'incorporar més mesures i recursos ho farem; serem sensibles perquè l'obra es faci el millor possible", ha subratllat Rull.

El traçat del perllongament de la C-32 no canvia i l'objectiu és que els treballs comencin a l'estiu. Ara, Territori resoldrà les al·legacions i ja posarà el projecte a licitació. L'acord amb els alcaldes també inclou crear una comissió específica per seguir l'avanç dels treballs.

Ampliació:

Després de les consultes populars a Blanes i a Lloret de Mar –aquesta última, organitzada per la ciutadania- el Govern va decidir escoltar els municipis abans de dir res més sobre el projecte de la C-32. Ara, com ha concretat el conseller Rull, ja hi ha acord sobre la taula. No només s'ha parlat amb els alcaldes de Lloret de Mar, Blanes, Tordera i Tossa de Mar, sinó també amb altres agents del territori.

La conclusió, com ha avançat el titular de Territori, és que el perllongament de la C-32 tira endavant. "L'obra es farà", ha dit Rull. Ara bé, Generalitat i ajuntaments sí que han pactat redactar un segon projecte, complementari al del perllongament. Se centrarà exclusivament en veure quines millores ambientals es poden afegir al traçat –que no canviarà- i, segons ha dit el conseller, s'ha acordat fer-lo "atenent sobretot les demandes de Blanes".

Precisament, en aquest municipi, la consulta popular sobre el perllongament de la C-32 es va organitzar des de l'Ajuntament. I ara fa pocs, dies, el ple va aprovar una moció on es feia ressò dels resultat. El seu redactat va ser bastant ambigu, i el consistori es va limitar a "assumir" el no que va sortir de les urnes (a la consulta, només va votar un 7,28% del cens).

Desencallar la tramitació

El nou projecte ambiental, que Generalitat i ajuntaments han acordat redactar, es farà en paral·lel a la tramitació del perllongament. Ara, la Generalitat resoldrà les al·legacions del projecte i ja traurà els treballs a licitació. L'objectiu, segons ha dit el conseller Rull, és que les màquines entrin sobre terreny "a principis o després de l'estiu".

El titular de Territori també ha avançat que la concessionària Abertis no haurà d'assumir cap dels sobrecostos que se'n derivin d'aquestes millores. Qui ho farà serà el Govern. "Des de la Generalitat volem que aquesta obra sigui mediambientalment impecable, essent sensibles al territori i sense precipitar-nos", ha dit Rull, recordant que ja fa setze anys que es va començar a parlar per primer cop del perllongament de la C-32 entre Lloret i Blanes.

A més del projecte ambiental, la Generalitat i els alcaldes també han acordat crear una comissió específica de seguiment de les obres. "Aquesta serà la que s'encarregarà de redactar el projecte complementari i també d'avaluar l'altre que hi havia fins ara", ha subratllat el conseller de Territori.

Una obra en dues fases

El perllongament de la C-32 és una obra que s'ha dividit en dues fases. La que començarà ara és l'ampliació de l'autopista entre Lloret i Blanes. Té un cost de 71 MEUR i qui l'assumeix és la concessionària Abertis. La nova carretera s'estendrà al llarg de 6,5 quilòmetres, serà lliure de peatge i tindrà tres carrils (dos de pujada i un de baixada).

La segona fase, que l'anterior conseller Santi Vila també va acordar amb els alcaldes, no es preveu dur a terme fins al 2018. Serà una circumval·lació que anirà des d'on acabarà l'ampliació feta per Abertis fins a la rotonda de Cala Canyelles (allargant la carretera cap a Tossa de Mar). Aquesta segona fase l'assumirà la Generalitat a través de pressupostos.