La Generalitat clebra que Aena vulgui promocionar l'aeroport amb les institucions gironines

Ricard Font convida el gestor aeroportuari a incorporar-se formalment a l'AGI

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha celebrat que el director de l'Aeroport de Girona, Lluís Sala, faci el pas i proposi a les institucions una fórmula de col·laboració estable per promocionar conjuntament l'aeroport.

En una entrevista, Sala assenyalava que des d'Aena havien intentat crear un comitè de rutes com el de Barcelona però que no havia tingut "èxit" i que calia buscar noves fórmules.

Des del Govern apunten que és una "bona notícia" que Aena faci el pas però també recorden que fa més de 15 anys que les institucions gironins treballen a través de l'AGI –formada per la Cambra de Comerç, la Generalitat i la Diputació- per captar noves companyies.

A més, Font ha assegurat que mai han tingut "cap proposta formal" per crear un comitè de rutes a Girona. "En el cas de Girona, l'AGI és el comitè de rutes i, per tant, qui ha de fer el pas per sumar-s'hi és Aena i nosaltres els rebrem amb els braços oberts", ha dit.

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, és un dels membres de l'AGI, que des del 2001 treballa per a la promoció de l'aeroport i per captar noves companyies. De fet, Font assegura que totes les aerolínies que operen o han operat des de Girona han passat per la mesa tècnica d'aquest organisme, format a tres bandes pel Govern, la Diputació i la Cambra de Comerç.

Font reconeix que hi ha relacions "fluides" amb el director de l'aeroport, Lluís Sala, i que comparteixen estratègies per tal de captar noves companyies. "De manera indirecta aquesta col·laboració fa anys que existeix", ha manifestat. Tanmateix, interpreta que el director de l'aeroport demana ara fer un pas més i formalitzar aquestes relacions.

Convida Aena a sumar-se a l'AGI

En aquest sentit, Font ha remarcat que fa més de 15 anys que les institucions gironines treballen conjuntament per promocionar l'aeroport. De fet, ha assenyalat que el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) –que promou l'aeroport del Prat- es va crear el 2005 i que es va "inspirar" en la feina que feia l'AGI. "La feia conjunta de donar incentius a les companyies perquè es fixin en Girona s'ha fet sempre", ha reiterat.

Per això, Font interpreta que si ara Aena vol fer el pas i demana una fórmula de col·laboració estable amb les institucions s'ha de sumar a l'AGI. "Si ara Aena vol unir-se a aquesta estratègia de promoció tècnica i econòmica que fem des de l'AGI estarem encantats, no tenim cap problema", ha manifestat.

D'altra banda, el secretari d'Insfraestructures i Mobilitat ha contradit les declaracions del director de l'aeroport, Lluís Sala, que afirmava que en diverses ocasions s'havia ofert a les institucions la creació d'un comitè de rutes com el de Barcelona. En declaracions a l'ACN, Sala assegurava que aquesta fórmula no havia tingut "èxit" en el cas de Girona. Font ha assegurat que mai han tingut una "proposta formal" per crear aquest organisme.