El Consell Comarcal promou la constitució de la Taula Industrial de la Selva

En la primera trobada es va valorar el potencial de les empreses de la zona

El Consell Comarcal de la Selva ha promogut la constitució de la Taula Industrial de la Selva juntament amb diversos municipis i grans empreses de la comarca. La constitució d’aquesta Taula i l’acord que s’ha pres és fruit del resultat de la jornada impulsada pel Consell el passat 28 de gener, en la qual hi varen participar municipis i gran empreses de la comarca per compartir la necessitat i oportunitat de fer un pas endavant en la dinàmica de cooperació en favor del desenvolupament econòmic i territorial de la Selva.

Aquesta cooperació que es vol impulsar a través de la Taula Industrial de la Selva no parteix de zero, sinó que pretén donar continuïtat al treball conjunt que ha tingut lloc en els darrers anys, particularment en àmbits com l’agroalimentari o el turisme, i es vol estendre ara al conjunt de la problemàtica territorial i de l’activitat econòmica.

Les empreses i ajuntaments de la comarca que varen participar en la primera sessió van valorar el potencial del teixit empresarial selvatà, la seva diversitat i els avantatges del seu posicionament territorial, i consideren que cal abordar els reptes i oportunitats que, com a territori, tenen al davant des d’un espai de col•laboració públic i privat que tingui per objectiu generar un espai de reconeixement mutu i de relació fluida entre empreses i administració, visualitzar i fer valer el pes industrial de la comarca en el conjunt del país, actuar si s’escau, de lobby territorial amb relació a problemes i oportunitats, incloent la captació de projectes i recursos, abordar treballs i accions conjuntes davant problemes prèviament identificats i acordats.

Per això, després de la sessió, es va acordar fer pública aquesta iniciativa i convidar la resta de municipis de la comarca, les empreses i entitats del món empresarial a adherir-s’hi. Paral•lelament ja s’ha començat a treballar amb la convocatòria immediata de sessions obertes a l’entorn de les telecomunicacions i serveis de banda ampla als polígons industrials i , també amb les oportunitats per al transport de mercaderies de l’aeroport Girona Costa Brava. El Consell Comarcal de la Selva s’encarregarà de la coordinació i la secretaria d’aquesta Taula Industrial de la Selva.

El president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, ha valorat molt positivament la creació d’aquesta Taula Industrial. En aquest sentit, Balliu ha explicat: “Hem creat aquesta taula de concertació entre l’administració local i el sector privat per millorar tot el teixit industrial de la comarca i poder establir les línies mestres de les noves actuacions que durem a terme.”